• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 19 مرداد 1398
کد مطلب : 71520
+
-

سینما شنبه

خبر و بیشتر از خبر

مسعود میر/روزنامه نگار

خروج باقدرت 

«وقتی فیلمنامه «خروج» را خواندم، بسیار خوشم آمد و فکر می‌کنم این بهترین فیلمی باشد که بازی می‌کنم.» این نقل‌قول فرامرز قریبیان درباره فیلم هنوز ساخته نشده ابراهیم حاتمی‌کیا یکی از عجیب‌ترین نقل‌قول‌های این روزها در فضای سینمای کشور است. قریبیان نیاز به معرفی ندارد و نقش‌های درخشانش هم برای میخ شدن به ذهن هر عاشق سینمای ایران کم نیست. او بازیگر فیلم‌های کیمیایی و فرهادی بوده و همواره هم در فهرست ممتازها قرار داشته است. او باقدرت، نقش همیشه ماندگار «قدرت» در فیلم گوزن‌ها را ایفا کرده است؛ گوزن‌هایی که همین چندی پیش در یک نظرسنجی در مجله فیلم به‌عنوان بهترین فیلم تاریخ سینمای ایران انتخاب شد و مهر تأییدی بود بر ماندگاری فیلم، کارگردان و بازیگران آن. با این پیش‌زمینه‌هاست که ذوق‌زدگی این بازیگر خوشنام برای فیلم ابراهیم حاتمی‌کیا که البته قرار است در آن نقش اول را بازی کند، کمی عجیب به‌نظر می‌رسد.

یک بمب هیولا
از همین حالا می‌توان ادعا کرد که فیلم جدید محمدحسین مهدویان فیلم پرسرو صدا و احتمالا پرحاشیه خواهد بود. صحبت از «درخت‌ گردو» است؛ فیلمی که قرار است به‌زودی مرحله پیش‌تولید را پشت‌سر بگذارد و تا همین جا هم بمب‌های خبری زیادی منفجر کرده است. نخستین بمب مربوط به پایان همکاری مهدویان با محمود رضوی، به‌عنوان تهیه‌کننده بود. مهدویان 3 فیلم اخیرش ماجرای نیمروز، لاتاری و ماجرای نیمروز2 را با حمایت رضوی ساخت، ولی قرار است علی احمدی، تهیه‌کننده فیلم درخت گردو باشد. علی احمدی، تهیه‌کننده سریال نمایش خانگی هیولا و البته برنامه دورهمی بوده است. نکته جالب هم اینجاست که مهران مدیری به‌عنوان کارگردان هیولا و دورهمی به پروژه درخت گردو پیوسته است. احتمالا این حضور، بی‌ارتباط با روابط علی احمدی، به‌عنوان تهیه‌کننده کارهای مهران مدیری در نقش تهیه‌کننده فیلم مهدویان نیست. چندی پیش هم خبر رسید که پیمان معادی به‌عنوان نخستین بازیگر درخت گردو توسط مهدویان انتخاب شده است.

فریاد رشدی‌ها
گروهی از خبرنگاران  پنجشنبه همزمان با روز خبرنگار از دبیر جشنواره فیلم کودک و نوجوانان تقاضا کرده‌اند تا تعیین‌تکلیف وضعیت بدهی آقای وحید نیکخواه‌آزاد از حضور ایشان در جمع مربیان کارگاه‌های ایده المپیاد فیلمسازی خودداری کنند. پیگیری‌های همشهری درباره این اعتراض به این نتیجه رسید که خبرنگاران مشغول به‌کار در ستاد خبری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد که به دبیری وحید نیکخواه‌آزاد در سینما فلسطین تهران برگزار شده هنوز نتوانسته‌اند حق‌الزحمه‌های خود را دریافت کنند. جشنواره رشد را وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌کند و پیگیری خبرنگاران از این وزارتخانه برای رسیدن به حق و حقوق‌شان با این جواب مواجه شده که سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارتخانه، کلیه تعهدات مالی مرتبط با جشنواره رشد را پرداخت کرده است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید