• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
شنبه 19 مرداد 1398
کد مطلب : 71484
+
-

افزایش قیمت بلیت هواپیما در ایلام

دادستان ایلام پیگیر تعیین تکلیف قیمت بلیت هواپیما در این استان شد

ایلام
افزایش قیمت بلیت هواپیما در ایلام

رمضان نوری/ایلام - خبرنگار

افزایش قیمت بلیت هواپیما در ایلام صدای مردم این استان را درآورده است. قیمت‌ها با درآمد مردم استان همخوانی ندارد. آنها ناگزیرند مسافرت‌های خود را، به‌ویژه مسافرت‌های اضطراری کاری را، با دیگر وسایل حمل ‌و ‌نقل انجام دهند.
فرودگاه ایلام فقط یک پرواز ایلام - تهران و برعکس (۴ نوبت در روز) دارد که این روزها شاهد تعیین قیمت‌های نجومی بلیت هواپیماست؛ قیمت‌هایی که از ۵۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و گاهی به ۶۰۰ هزار تومان هم می‌رسد. البته در طول هفته یک پرواز ایلام - مشهد هم وجود دارد که قیمت‌ بلیت آن هم سر به فلک کشیده است و از یک میلیون تومان شروع می‌شود.

گلایه مردم 
یکی از شهروندان ایلامی به همشهری می‌گوید: اگر یک خانواده چهارنفره قصد سفر به مشهد را با هواپیما داشته باشد، باید ۱۰ میلیون تومان فقط بابت بلیت هواپیما پرداخت کند.
علی مرادی بیان می‌کند: ایلام استانی محروم است و مردم آن نسبت به سایر استان‌ها درآمد پایینی دارند. اما نرخ بلیت هواپیما در این استان افزایش سه ‌برابری یافته و در واقع سر به فلک کشیده است.
وی می‌افزاید: نرخ بلیت هواپیما در مسیر ایلام - تهران که تا مدتی پیش در مسیر رفت فقط ۲۰۰ هزار تومان بود به ۵۰۰ هزار تومان و در حالت شناور به ۶۱۰ هزار تومان رسیده است. جالب این‌که نرخ بلیت کرمانشاه - تهران نصف این قیمت است.
یکی دیگر از شهروندان ایلامی اظهار می‌کند: نرخ بلیت هواپیما در ایلام بدون هیچ نظارتی بالا رفته و حدود ۱۵۰ درصد افزایش یافته است. احمد غلامی به همشهری می‌گوید: شرکت آسمان بین پروازهای فرودگاه ایلام دارای بیشترین پرواز در مسیر ایلام - تهران است و قیمت‌های این شرکت از ۲۰۰ هزار تومان به ۵۱۰ هزار تومان افزایش یافته است.

مهلت یک هفته‌ای دادستانی به موضوع
در پی افزایش غیرقابل توجیه قیمت بلیت هواپیما در استان، دادستان ایلام پیگیر این قضیه شده است.
افشار خسروی‌زاد، دادستان ایلام، به همشهری می‌گوید از مسئولان مربوط و مدیریت فرودگاه ایلام درباره قیمت بلیت هواپیما توضیح خواسته و قرار شده است مدیریت فرودگاه طی یک هفته ضمن پیگیری موضوع از طریق ایرلاین‌های مربوطه به صورت بنیادین برای حل مشکل اقدام‌ و نتیجه را اعلام کند.

راهکار کاهش قیمت‌ها
مدیر فرودگاه شهدای ایلام اما با بیان این‌که فرودگاه ایلام هیچ نقشی در افزایش قیمت بلیت ندارد به همشهری می‌گوید: ما فقط زیرساخت‌ها و شرایط و بستر را برای ایرلاین‌هایی مهیا می‌کنیم که به فرودگاه پرواز دارند. محمدجواد یگانه با بیان این‌که هیچ فرودگاهی در زمینه قیمت‌گذاری دخالت ندارد و شورای عالی نظارت هواپیمایی که زیرمجموعه سازمان هواپیمایی کشوری است، بر این موضوع نظارت دارد، می‌افزاید: مردم می‌توانند شکایت‌های خود را درباره نرخ بلیت‌ها به سامانه سازمان هواپیمایی کشوری به نشانی CAO.IR گزارش کنند و اطمینان خاطر داشته باشند که این سازمان با متخلفان برخورد قاطع انجام خواهد داد.
 وی البته راهکار اصلی برای کاهش قیمت بلیت هواپیما در استان را منوط به افزایش پروازهای فرودگاه ایلام می‌داند و اظهار می‌کند: افزایش پروازها به تعادل در عرضه و تقاضا برای بلیت و کاهش قیمت‌ها منجر می‌شود.
وی با اشاره به این‌که البته قیمت‌های کنونی شناور است، می‌گوید: گاهی اوقات قیمت‌ها به شکل شناور نیز پایین می‌آید که به میزان تقاضا بستگی دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید