• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 19 مرداد 1398
کد مطلب : 71460
+
-

خداحافظی با مدارس گلی و بخاری‌های نفتی

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از شعارهای ما این است که مدارس خشت و گِلی اول مهرماه امسال به طور کامل جمع شوند. مهرماه امسال نباید دانش‌آموزان بدون کلاس، معلم و کتاب داشته باشیم و چنانچه گزارشی در این زمینه به ما داده شود، از مدیران کل و دیگر مسئولان قابل قبول نیست. همچنین، امسال جشن پایان عمر کلاس‌های نفتی را خواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، «جواد حسینی» در گردهمایی معاونان و مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌های لرستان اظهار کرد: تعلیم و تربیت استاندارد 3 فاکتور دارد که عبارتند از: فضا، تجهیزات و نیروی انسانی. وی افزود: از سال ۹۲ تاکنون بیش از ۴ هزار کلاس درس در لرستان ساخته شده است. وظیفه ما مدیران این است که تهدید سیل را به فرصت تبدیل و در مجموع استانداردتر از قبل عمل کنیم.

حسینی گفت: در لرستان ۲۷ هزار معلم و ۱۷ هزار معلم بازنشسته داریم که مردم شأن و منزلت آنها را پاس داشته‌اند، اما حاکمیت و دولت از این پاسداری عقب‌ مانده‌اند. وی بیان کرد: به لحاظ نیروی انسانی با مشکلاتی مواجه هستیم چراکه اول مهرماه امسال بیش از ۶۰ هزار معلم بازنشسته می‌شوند. این در حالی است که ورودی ما ۲۰ هزار معلم است و باید کمبود ۴۰ هزار معلم را با ۱۲ روش پر کنیم. حتی یک کلاس بدون معلم در اول سال تحصیلی برای‌مان قابل قبول نیست.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش از تمام دست‌اندرکاران اداره کل آموزش و پرورش لرستان که به صورت جهادی تلاش کردند مناطق سیل‌زده استان را از بحران نجات دهند، تشکر کرد و گفت:‌ قرار است تسهیلاتی از طریق بانک ملی و سرمایه و صندوق ذخیره با بهره 4 درصد به معلمان آسیب‌دیده از سیل پرداخت شود.

حسینی ادامه داد: در سال تحصیلی جدید ۵ هزار نیروی خدماتی بین مناطق کشور توزیع می‌شوند که سهم لرستان متناسب با نیاز آن در نظر گرفته شده است. وی گفت: همچنین برای لرستان ۱۰۰ کانکس تهیه شده است و ۶۲ کانکس دیگر نیاز است که قول می‌دهیم که آنها را به‌موقع تحویل بدهیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید