• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 19 مرداد 1398
کد مطلب : 71456
+
-

پارک ۶۸ هکتاری ماهشهر تخریب نمی‌شود

پارک 68 هکتاری خوارزمی، در یکی از ورودی‌های شهرستان بندر ماهشهر حد فاصل شهرک طالقانی و شهرک رجایی، تنها پارک وسیع منطقه است که در کنار جاده ترانزیتی بندر قرار دارد و با توجه به وسعت و موقعیتش می‌تواند به قطب تفریحی و مکانی برای اشتغال‌زایی جوانان تبدیل شود.

به گزارش تسنیم، گفته می‌شود هزینه زیرسازی این پارک بیش از 80 میلیارد ریال است، اما شواهد نشان می‌دهد که به دلیل رسیدگی نشدن به این پارک، فضای سبز آن به شوره‌زار تبدیل شده است و همه زیرساخت‌‌های آن اعم از روشنایی، سرویس‌ بهداشتی و سایر امکانات از بین رفته یا آسیب جدی دیده‌اند.

فرماندار بندر ماهشهر چند روز پیش در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها اظهار کرد: پارک 68 هکتاری بندر ماهشهر که با گذشت بیش از 10 سال از آغاز احداثش همچنان نیمه‌کاره باقی مانده است و قرار بود بعد از احداث به شهرداری تحویل داده شود، به دلیل جانمایی نادرست و نیز استقبال نکردن مردم از آن بلاتکلیف مانده است. در این میان نیز هر سال باید اعتباری از سوی شورای راهبردی برای نگهداری آن هزینه شود.

«محسن بیرانوند» افزود: در زمینه اجرا و تکمیل این طرح تاکنون چندین جلسه کارشناسی با مدیران پتروشیمی بندر امام(ره) و شهرداری بندر ماهشهر برگزار و راه‌‌های مختلفی بررسی شد که به نتیجه نرسید. در این مورد مکاتباتی با سازمان بازرسی و دادگستری نیز انجام شد.

وی گفت: پس از بررسی‌های همه‌جانبه تصمیم بر این شد که این پارک جمع شود. البته قبل از آن اموال منقول پارک با نظارت دستگاه‌های متولی جمع‌آوری و در جای دیگری استفاده می‌شوند. بیرانوند ادامه داد: اگر در گذشته تصمیم درستی در این باره گرفته می‌شد و به جای این پارک 68 هکتار فضای سبز در همه محلات شهرستان بندر ماهشهر احداث می‌شد، تاثیر بهتری در توسعه فضای سبز شهری داشت و چند میلیارد ریال اعتبار هم برای تعمیر و نگهداری این پارک حیف و میل نمی‌شد.

اما رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست بندر ماهشهر در این زمینه بیان کرد: تماسی بین فرماندار بندر ماهشهر و مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست خوزستان درباره پارک 68 هکتاری بندر ماهشهر صورت گرفت و قرار شد جلسه‌ای با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، فرماندار و شهردار بندر ماهشهر و مدیرعامل پتروشیمی بندر امام برگزار شود.

«ایرج سلیمانی» افزود: فرماندار بندر ماهشهر تا تصمیم‌گیری نهایی برای پارک 68 هکتاری پیگیر است که پتروشیمی بندر امام(ره) آن را آبیاری و نگهداری کند. رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست بندر ماهشهر بیان کرد: قرار شده است تا وقتی تصمیم معقولانه‌تری برای پارک 68 هکتاری بندر ماهشهر گرفته نشده است، این پارک تخریب نشود. البته اداره حفاظت محیط ‌زیست بندر ماهشهر کلا مخالف تخریب این پارک بزرگ است.

این خبر را به اشتراک بگذارید