• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 19 مرداد 1398
کد مطلب : 71459
+
-

لزوم ممنوعیت عرضه مواد غذایی گرم در ظروف پلاستیکی

فرماندار خرمشهر گفت: باید در جلسات شورای سلامت مصوب شود که توزیع مواد غذایی گرم با ظروف پلاستیکی ممنوع و ظروف یکبارمصرف گیاهی جایگزین آنها شود. به گزارش مهر، «کورش مودت» بیان کرد: ظروف یکبارمصرف پلاستیکی یکی از عوامل ابتلا به سرطان هستند که باید جلوی استفاده از آنها در محیط‌های عمومی و اداری گرفته شود.

وی افزود: با وجود خطرات استفاده از ظروف پلاستیکی یکبارمصرف، هنوز در خرمشهر شاهد استفاده از این ظروف در محل‌هایی همچون آش‌فروشی‌ها هستیم که باید تدبیری برای جایگزینی آنها با ظروف گیاهی اندیشیده شود. مودت بر لزوم حذف این‌گونه ظروف در ادارات دولتی تاکید کرد و گفت: ظروف یکبارمصرف پلاستیکی به خاطر تجزیه‌ناپذیری از تهدیدهای اصلی محیط ‌زیست هستند. با حذف این نوع ظرف‌ها در ادارات دولتی و جایگزینی آنها با ظروف گیاهی می‌توان هم مانع آسیب دیدن محیط ‌زیست شد و هم در فرهنگ‌سازی برای این موضوع بین مردم موثر بود.

فرماندار خرمشهر در بخش دیگری از سخنان خود خواستار تشکیل کمیته پسماند در شهرستان شد و اظهار کرد: کمیته پسماند باید ظرف یک هفته تشکیل و با برگزاری جلسه به کمک ارگان‌های مختلف، برای در اختیار قرار دادن ماشین‌آلات مورد نیاز تصمیم‌گیری شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید