• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 19 مرداد 1398
کد مطلب : 71454
+
-

خودروهای خارجی از بندرخرمشهر ترخیص می‌شوند

فرماندار ویژه خرمشهر گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده و در پی بازدید رئیس کمیسیون اصل ۹۰، قول‌های مساعدی برای ترخیص ۲۵۰ خودروی خارجی از گمرک خرمشهر داده ‌شده است. به گزارش مهر، «کورش مودت» اظهار کرد: ۲۵۰ دستگاه خودروی خارجی بالای 2500 سی‌سی 2 سال است که در گمرک خرمشهر زیر آفتاب و گرما قرار دارند و به آنها خسارت‌هایی هم وارد شده است.

وی درباره دلیل دپو شدن این خودروها توضیح داد: صاحبان این خودروها امکان ثبت سفارش آنها را از سرزمین اصلی ندارند و این مساله باعث شده است اجازه ترخیص نداشته باشند. مودت افزود: همچنین تعدادی دیگر از خودروهای دپو شده در بندر خرمشهر خودروهای لوکس هستند که عمدتا حجم موتور آنها بالای ۲۵۰۰ سی‌سی است که بر اساس دستورالعمل دولت مبنی بر عدم ورود خودروهای بالاتر از این حجم، در حال حاضر اجازه ترخیص آنها از بندر وجود ندارد.

فرماندار ویژه خرمشهر با بیان این‌که ترخیص نشدن این خودروها به شکایت‌های مردمی منجر شده است، گفت: با هماهنگی مدیرعامل منطقه آزاد اروند و با حضور رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در گمرک خرمشهر، گمرک مکاتباتی انجام داد و رئیس گروه اصل ۹۰ برای ترخیص این خودروها قول‌های مساعدی داده است.

این مقام مسئول، استقرار گمرک ایران در گیت‌های خروجی منطقه آزاد اروند را یک ضرورت برای رفع مشکلات موجود عنوان و بیان کرد: یکی از ایرادهای موجود این است که با وجود صرف هزینه و احداث گیت‌های منطقه آزاد اروند، هنوز گمرک ایران به‌ صورت کامل در این گیت‌ها مستقر نشده است که ورود و خروج کالا در خروجی‌ها به راحتی انجام شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید