• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 19 مرداد 1398
کد مطلب : 71416
+
-

قطع انشعاب‌های غیرمجاز برق

انرژی
قطع انشعاب‌های غیرمجاز برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق البرز گفت: گشت‌های شبانه‌روزی در نقاط مختلف استان به منظور قطع کردن اتصال مشترکانی که به صورت غیرمجاز از نیروی برق استفاده می‌کنند و نیز اعمال جریمه برای آنها فعالیت می‌کنند.
«بهنام بیات» در گفت‌وگو با فارس یکی از آفت‌های شرکت‌های خدمات‌رسان را که مسئولان را با چالش‌هایی مواجه کرده انشعاب‌های غیرمجاز دانست و گفت: در حال حاضر تلفات برق در البرز حدود 12 درصد است که نسبت به تلفات کشور و حد استاندارد رقم بالایی محسوب می‌شود.
وی با بیان این‌که بخشی از این آمار مربوط به تلفات فنی شبکه بوده و حدود 5 درصد تلفات برق نیز به دلیل برخی از مصارف به صورت غیرمجاز است، افزود: کاهش تلفات برق از 12 به 11 درصد تا پایان سال 98 یکی از اهداف شرکت برق  است.

بیات از شناسایی و برخورد قانونی با انشعابات غیرمجاز خبر داد و مطرح کرد: افزایش تعرفه برق از طریق مجلس شورای اسلامی اعلام و به دولت و وزارت نیرو ابلاغ می‌شود؛ تاکنون برنامه‌ای از سوی وزارت نیرو به شرکت‌های توزیع ابلاغ نشده و در حال حاضر برنامه‌ای در این خصوص نداریم.
وی با تأکید بر لزوم شفافیت مدیریت‌ها اذعان کرد: واحدی به نام رصدخانه جامع برای آگاهی از مشکلات مردم در البرز راه‌اندازی می‌شود و در آن تمام اطلاعات مشترکان، شبکه، درون‌سازمانی و برون‌سازمانی به صورت آنلاین (برخط) و بدون دخل و تصرف همکاران قابل مشاهده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق البرز از افتتاح این رصدخانه که به صورت پایلوت در کشور راه‌اندازی می‌شود، در هفته دولت خبر داد و بیان کرد: بیش از 4900 سرور ماینر در استان البرز کشف شد که این ماینرها حدود هزار کیلووات ساعت انرژی برق مصرف می‌کردند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید