• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
پنج شنبه 17 مرداد 1398
کد مطلب : 71278
+
-

زیرکی آخرین قربانی شکارچی زنان را گیر انداخت

زیرکی آخرین قربانی شکارچی زنان را گیر انداخت

«وقتی سوار ماشین شدم، صدای اگزوز ماشین توجهم را جلب کرد. صدای عجیبی داشت و وقتی راننده گاز می‌داد، صدایش بیشتر هم می‌شد.» این سرنخ مهمی بود که آخرین قربانی مرد شیطان‌صفت در اختیار پلیس قرار داد و باعث شد مرد تبهکار شناسایی شود. این مرد سوار بر پژو 405 نقره‌ای، در نقش راننده مسافرکش ظاهر می‌شد و پس از سوار کردن زنان با تهدید چاقو آنها را مورد آزار و اذیت قرار می‌داد. به‌گزارش همشهری، طعمه مرد شیطان‌صفت زنانی بودند که در ساعات میانی شب (19 تا 22) و پس از پایان یک روز کاری در حال رفتن به خانه‌هایشان بودند. بیشتر آنها زمانی که در حوالی متروی نواب یا میدان راه‌آهن در انتظار تاکسی بودند در دام مرد شیطان‌صفت گرفتار و قربانی نقشه شیطانی او شده‌اند. یکی از شاکیان در تشریح ماجرا به پلیس گفت: قصد رفتن به خانه‌مان در نازی‌آباد را داشتم و حوالی میدان راه‌آهن منتظر تاکسی بودم که یک خودروی پژو مقابلم توقف کرد. مقصدم را گفتم و با اشاره سر خواست که سوار شدم. ماشین شروع به حرکت کرد اما کمی بعد تغییر مسیر داد و به سمت اتوبان قم رفت. همان لحظه با فریاد از راننده خواستم توقف کند تا پیاده شوم اما او چاقویی به طرفم گرفت و تهدید کرد که اگر سروصدا کنم مرا می‌کشد. به او التماس کردم که شوهر و بچه دارم و خواستم همه پول‌هایم را ببرد اما مرا رها کند ولی همچنان تهدید می‌‌کرد و از طرفی وقتی به محلی خلوت رسیدیم، به زور مرا مورد آزار و اذیت قرار داد و همانجا رهایم کرد و رفت.

سرنخ مهم
با شکایت این زن پرونده در اختیار اداره 16 پلیس آگاهی تهران قرارگرفت و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری مرد شیطان‌صفت شروع شد. هنوز ردی از او به‌دست نیامده بود که شاکیان دیگری نیز با حضور در اداره آگاهی شکایت‌‌های مشابهی را مطرح کردند. همه شاکیان از مردی با مشخصات یکسان حرف می‌زدند که پس از ربودن آنها و تغییر مسیر به سمت اتوبان قم، بی‌توجه به التماس‌هایشان آنها را مورد آزار و اذیت قرار داده بود. برخی از قربانیان موفق شده بودند بخش‌هایی از شماره پلاک خودروی متهم را به‌خاطر بسپارند. با این حال به‌خاطر تاریک بودن هوا نتوانسته بودند تشخیص دهند که خودروی مورد نظر پژو405 یا پژو پارس بود یا اینکه رنگ آن نقره‌ای بوده یا نوک‌مدادی. همین اطلاعات اما باعث شد که مأموران با بررسی‌های تخصصی به تعدادی خودروی پژو برسند که به‌نظر می‌رسید یکی از آنها خودروی مرد شیطان‌صفت بوده است. در این شرایط بود که آخرین شاکی سرنخ مهمی در اختیار پلیس قرار داد و گفت: «وقتی سوار ماشین شدم، صدای اگزوز آن توجهم را جلب کرد. صدای عجیبی داشت و وقتی راننده گاز می‌داد، صدایش بیشتر هم می‌شد.» مأموران با این سرنخ به جست‌وجو در بین خودروهای شناسایی شده پرداختند و متوجه شدند که اگزوز یکی از این خودروها که یک پژو پارس نقره‌ای است تغییر پیدا کرده تا صدای بلندی تولید کند. صاحب این خودرو شناسایی شد و مأموران عکس او را مقابل شاکیان گذاشتند و همه آنها تأیید کردند که وی همان فردی بوده که آنها را ربوده و مورد آزار و اذیت قرار داده است.

اعتراف سیاه
با این اطلاعات، دستور بازداشت صاحب خودرو صادر شد و مأموران در ادامه بررسی‌ها محل تردد او را در حوالی افسریه شناسایی کردند. به این ترتیب یکم مردادماه درحالی‌که متهم سوار بر خودرواش بود به محاصره پلیس درآمد و پس از انتقال به اداره آگاهی، از سوی شاکیان مورد شناسایی قرار گرفت. متهم که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به ربودن زنان و آزار و اذیت آنها اعتراف کرد و گفت به‌خاطر وسوسه‌های شیطانی دست به این کار می‌زده است. به‌گفته سرهنگ علی گودرزی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران، بررسی‌ها نشان می‌دهد که متهم مجرمی سابقه‌دار است و پیش از این نیز به جرم زورگیری دستگیر و زندانی شده است. به گفته وی، تحقیقات تکمیلی از این مرد ادامه دارد و شاکیان احتمالی می‌توانند با اطمینان از محفوظ ماندن نام و مشخصات‌شان نزد پلیس و مرجع قضایی برای شکایت از وی به اداره آگاهی مراجعه کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید