• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
پنج شنبه 17 مرداد 1398
کد مطلب : 71274
+
-

سرقت مسلحانه برای حفظ جان خانواده!

سرقت مسلحانه برای حفظ جان خانواده!

«دوستم و نامزدم تهدید کردند که اگر هزارسکه طلا از طلافروشی سرقت نکنم، مادرم وخواهرم را به قتل می‌رسانند، من هم از ترس جانم اسلحه به‌دست وارد طلافروشی شدم.»

این اعترافات عجیب و غریب زنی جوان و پولدار است که می‌گوید: برای سرقت از طلافروشی تهدید شده بود. اقدام او اما به‌خاطر دزدگیر حرفه‌ای طلافروشی ناکام ماند و دستگیر شد. به گزارش همشهری، ساعت13 سه‌شنبه، زنی جوان به‌عنوان مشتری وارد یک مغازه طلافروشی در پاساژ ارگ منطقه دربند شد. به جز او چند نفر دیگر داخل مغازه بودند که پس از خرید آنجا را ترک کردند. وقتی زن جوان ماند با مرد طلافروش، ناگهان اسلحه‌ای از کیفش بیرون آورد و به سمت صاحب مغازه نشانه گرفت. او تهدید کرد که اگر هزار سکه طلای تمام بهار آزادی به او ندهد شلیک کرده و جان مرد طلافروش را می‌گیرد. اگرچه مرد طلافروش تهدید به مرگ شده بود ولی با این حال زیرکی به خرج داد و بی‌آنکه زن مسلح متوجه شد آژیر دزدگیر را به صدا درآورد. سیستم این طلافروشی به‌روز و مجهز بود به سامانه مها. این سامانه که همان مرکز هشدار الکترونیک است طوری تعبیه شده که وقتی طلافروش هنگام خطر دکمه دزدگیر را می‌زند سیستم به‌طور اتوماتیک به اپراتور110 متصل شده و فرد اپراتور موقعیت طلافروشی را در نقشه می‌بیند و نیرو اعزام می‌کند. در این ماجرا هم وقتی طلافروش زیرک دزدگیر را زد شروع کرد به سرگرم کردن سارق مسلح تا اینکه خیلی زود مأموران کلانتری122 دربند به محل اعزام شدند و سارق زن را دستگیر کردند. در بازرسی از این زن علاوه براسلحه که از نوع ساچمه زنی بادی بود، یک شوکر الکترونیکی نیز کشف شد.

انگیزه عجیب
این زن 34ساله در بازجویی‌ها درخصوص انگیزه عجیبش گفت: من آرایشگر هستم و ساکن شهرک غرب. نه نیاز مالی دارم و نه تاکنون دست به‌کار خلافی زده‌ام. این‌بار اما برای حفظ جان خانواده‌ام ناچار شدم به‌رغم میل باطنی‌ام دست به این اقدام عجیب بزنم. وی ادامه داد: یکی از دوستانم به‌تازگی نامزد کرده بود و چند شب قبل وقتی دور هم جمع شدیم از من خواستند تا دست به سرقت از طلافروشی بزنم. وی ادامه داد: من ابتدا تصور کردم حرف‌هایشان شوخی است اما حرف آنها جدی بود و وقتی دیدند من زیربار نمی‌روم تهدیدم کردند. دوستم و نامزدم تهدید کردند که اگر دست به سرقت از طلافروشی نزنم با اسلحه خواهر ومادرم را به قتل می‌رسانند. من هم به‌خاطر حفظ جان خانواده‌ام تصمیم گرفتم وارد بازی آنها شوم. خودشان اسلحه و شوکر به من دادند و گفتند باید به یک طلافروشی در پاساژ ارگ بروی و با تهدید اسلحه درخواست هزار سکه تمام بهارآزادی کنی. من هم برای آنکه خواهر و مادرم در امان باشند به طلافروشی رفتم اما اصلا فکرش را هم نمی‌کردم که دستگیر شوم. آنها به من اطمینان دادند که دستگیر نمی‌شوی؛ سکه‌ها را سرقت می‌کنی و همه‌‌چیز تمام می‌شود اما فریبم دادند.
این متهم پس از اعتراف به سرقت با قرار قانونی در اختیار مأموران اداره یکم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و تحقیقات برای مشخص شدن حقایق ماجرا و شناسایی همدستان این زن سارق ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید