• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 16 مرداد 1398
کد مطلب : 71101
+
-

حضور همگان در جشنواره رادیو زیارت

نشست شورای سیاستگذاری نخستین جشنواره تولیدات رادیویی زیارت به میزبانی رادیو زیارت در مشهد برگزار شد. به گزارش روابط عمومی صداوسیمای خراسان رضوی، مدیر کل صداوسیمای مرکز خراسان رضوی در این جلسه گفت: رادیو سراسری زیارت با عنایت پروردگار و الطاف حضرت رضا (ع) نزدیک به 2 سال است که فعالیت خود را آغاز کرده است.

«محسن نصرپور» تصریح کرد: این رادیو در یک سال گذشته با تولید ۳۳۰۰ ساعت برنامه و ۱۶۰۰ ساعت بخش خبری، در توسعه و ترویج امر زیارت و فرهنگ رضوی نقشی موثر داشته است. وی بیان کرد: این رادیو به صورت تخصصی در حوزه زیارت برنامه تولید و پخش می‌کند و از پشتوانه بالای کارشناسی حوزه و دانشگاه بهره‌‌مند است. رادیو زیارت، با بهره‌گیری از امکان پخش از تلویزیون به صورت رادیونما، انتقال عکس‌های زیبای زیارتی را برای عموم مردم فراهم کرده است. 

مدیر کل صداوسیمای خراسان رضوی ادامه داد: رادیو زیارت با همه‌ محدودیت‌های خود تعامل و اقدامات خوبی در کنار سازمان‌های مرتبط با امر زیارت به ‌ویژه آستان قدس رضوی داشته است که از آن جمله می‌توان به سازمان حج و زیارت، اوقاف و بقاع متبرکه اشاره کرد. نصرپور افزود: همراهی مسئولان با رادیو سراسری زیارت به‌ ویژه در بخش خبر نشان از همت و تلاش برای توسعه و ترویج امر زیارت در کلان‌شهر مذهبی مشهد دارد.

وی گفت: مردم سراسر کشور می‌توانند از طریق گیرنده‌های تلویزیون دیجیتال رادیو زیارت را در منازل خود دریافت کنند و همچنین این رادیو روی موج اف‌ام ردیف 99 و نیم مگاهرتز نیز در 3 شهر زیارتی مشهد، قم و شیراز قابل دریافت است. تلاش می‌کنیم تا پایان سال جاری 3 استان تهران، خراسان شمالی و خراسان جنوبی را زیر پوشش موج اف‌ام قرار دهیم.

در ادامه «هادی افشار صفوی»، مدیر شبکه رادیو زیارت، خاطرنشان کرد: نخستین جشنواره تولیدات رادیو زیارت با هدف توسعه و ترویج سیره‌ رضوی با نگاه مردمی برگزار می‌شود. وی توضیح داد: اختتامیه این جشنواره ۱۵ اسفند امسال در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.  «محمدصادق براتی»، معاون هماهنگی امور زائران استاندار خراسان رضوی، نیز در نخستین نشست جشنواره تولیدات رادیو زیارت گفت: قصد داریم در سال‌های آینده جشنواره را بین‌المللی کنیم. امسال نیز بر مردمی بودن تاکید داریم و لازم است زمینه‌ حضور همگان در این جشنواره فراهم شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید