• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 16 مرداد 1398
کد مطلب : 71077
+
-

مشکل کمبود زمین در روستاهای بجنورد

مشکل کمبود زمین در روستاهای بجنورد

بخشدار مرکزی بجنورد گفت: ساکنان ۶۰ روستا از ۸۲ روستای بجنورد، برای ساخت مسکن با مشکل کمبود زمین روبه‌رو هستند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان «محمدعلی نودهی» بیان کرد: در راستای توسعه برخی از روستا‌ها با توجه به رشد جمعیت زمین بیشتری نیاز است. روستا‌های بیدک، ارکان، محمدعلی پهلوان و صندل‌آباد بین ۱۵ تا ۲۰ هکتار زمین نیاز دارند. 

وی اظهار کرد: در توافق‌ها برای واگذاری زمین، سهم بنیاد مسکن ۶۰ درصد و سهم مالک ۴۰ درصد است. روستاییان، سهم تعیین شده برای بنیاد مسکن را بالا می‌دانند و برای توافق خواستار افزایش میزان سهم خود هستند. بخشدار مرکزی بجنورد درباره واگذاری زمین برای توسعه روستا‌های حریم شهر بجنورد هم گفت: زمین‌های اطراف شهر بجنورد، در اختیار راه و شهرسازی است. البته این اداره کل اعلام کرده برای واگذاری زمین بابت توسعه روستا‌ها مشکل ندارد. 

این مسئول با اشاره به این‌که کمبود زمین سبب شده تا ساخت و ساز غیر مجاز و خارج از طرح هادی در روستا‌ها افزایش یابد، افزود: کمترین تبعات ساخت و ساز‌های غیر مجاز، احداث واحد‌های مسکونی غیر اصولی و ناایمن است. ۴۴ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در روستا‌ها ساکن هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید