• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 16 مرداد 1398
کد مطلب : 71069
+
-

خوسف، شهر ملی مله‌بافی

خوسف، شهر ملی مله‌بافی

فرماندار خوسف گفت: در سومین شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع ‌دستی، شهر خوسف به عنوان شهر ملی مله‌بافی ثبت ملی شد. به گزارش ایسنا، «محمد شفیعی» با اشاره به برگزاری سومین شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع ‌دستی اظهار کرد: در این شورا 26 پرونده از استان‌های مختلف با حضور تعدادی از نمایندگان حوزه‌های انتخابیه مرتبط، مدیران کل، مسئولان شهری، فرمانداران، معاونان صنایع ‌دستی و جمعی از مسئولان ذی‌ربط مورد بررسی قرار گرفت. 

وی افزود: براساس نتایج اعلام‌شده در این نشست، شهر خوسف در خراسان جنوبی به‌عنوان شهر ملی مله‌بافی ثبت ملی شد.  فرماندار خوسف یادآور شد: همچنین بر اساس نظر این شورا، روستای خور شهرستان خوسف در حوزه تراش سنگ‌های نیمه‌قیمتی به صورت مشروط ثبت شد تا در نشست بعدی شورا، پرونده‌ آن تکمیل و بعد از رسیدن به استانداردهای لازم برای ثبت به عنوان شهر یا روستای ملی در نشست بعدی شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع‌ دستی مطرح شود. 

شفیعی افزود: این اقدام در راستای برندسازی، معرفی و ارتقای جایگاه صنایع‌دستی شهرها و روستاهای مختلف و نیز هنرمندان رشته‌های گوناگون با یک عزم همگانی و مدل مشارکتی انجام شده است. وی اظهار امیدواری کرد با ثبت این روستا و شهر خوسف اقدامات بسیار ارزشمندی در راستای برندسازی آنها انجام پذیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید