• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
چهار شنبه 16 مرداد 1398
کد مطلب : 71037
+
-

دام‌های عشایر استان بیمه شدند

مدیر امور عشایر استان مرکزی گفت: نخستین بار در این استان 3500 رأس از دام‌های عشایر این منطقه زیر پوشش بیمه پایه دام عشایر قرار گرفت.

«علی اکبر منصوری» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: بیش از ۸۰ درصد حق بیمه دام‌های عشایر از یارانه پرداخت می‌شود و به ازای هر رأس دام فقط ۱۳ هزار ریال حق بیمه توسط بهره‌بردار داده شده و برای یک سال از مزایای آن بهره‌‌مند می‌شود. 

 وی ادامه داد: برای این منظور تفاهم‌نامه دوجانبه‌ای بین سازمان عشایر کشور و صندوق بیمه کشاورزی منعقد شده است.  مدیر امور عشایر استان مرکزی بیان کرد: صندوق بیمه کشاورزی به منظور توسعه پوشش بیمه دام عشایر در خسارات ناشی از حوادث قهری، سوانح طبیعی و بیماری‌های واگیردار و قرنطینه‌ای و کمک به ثبات و امنیت شغلی عشایر، اقدام و غرامت بیمه‌گذاران خسارت دیده را به موقع پرداخت می‌کند.

 منصوری گفت: فقط یک ماه از اجرای طرح بیمه پایه دام عشایر می‌گذرد و عشایر این استان استقبال خوبی از آن داشته‌اند و پیش‌بینی می‌شود که همه دام‌های عشایر این استان تحت پوشش بیمه قرار گیرند. 

وی جمعیت دامی عشایری استان مرکزی را ۳۰۰ هزار رأس بیان کرد و افزود: بیمه در شرایط سخت و در صورتی که مشکلی برای دام‌های عشایر به وجود آید می‌تواند کمک خوبی برای آنان باشد و در امنیت شغلی نقش مهمی دارد. مدیر امور عشایر استان مرکزی گفت: ایلات استان مرکزی یکی از متنوع‌ترین جمعیت‌های عشایری کشور است، چراکه از سراسر کشور در این استان‌ زیست موقت دارند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید