• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
چهار شنبه 16 مرداد 1398
کد مطلب : 71026
+
-

استاندارد‌سازی فراورده‌های دانش‌بنیان در مرکزی

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان مرکزی گفت: استاندارد‌سازی فراورده‌های دانش‌بنیان برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان در این استان آغاز شد.
به گزارش ایرنا، «مهناز جعفریان» افزود: مرحله نخست استاندارد‌سازی فراورده‌های دانش‌بنیان توسط سازمان ملی استاندارد و با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پارک‌های علم و فناوری استان‌ها در ۱۲ استان از استان‌های صنعتی که دارای تعداد قابل توجهی شرکت‌های دانش‌بنیان هستند آغاز شده است.

وی بیان کرد: استاندارد‌سازی فراورده‌های دانش‌بنیان به صورت اختیاری بوده و امید است با استقبال تولیدکنندگان این محصولات بتوان در عمل در این بخش هویت‌بخشی کرد.
جعفریان اختراع، ابتکار و نوآوری را از جمله نیازهای ضروری تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور دانست و گفت: اطمینان از بهره‌برداری از روش‌ها و فراورده‌های دانش‌بنیان نیازمند تأیید‌های رسمی است که این موضوع با استاندارد‌سازی فراورده‌های دانش‌بنیان عملیاتی می‌شود. وی با یادآوری تدوین و تجدید نظر استانداردهای ملی در استان مرکزی افزود: تدوین و تجدید نظر ۲۰ استاندارد ملی برای این استان هدف‌گذاری شد که امید است تا پایان سال این کار محقق شود. مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان مرکزی گفت: ۸۴ مورد بازنگری استانداردهای ملی در 4 ماه امسال در این استان انجام شده است که تعهد این اداره کل در بازنگری این استاندارد‌ها در سال جاری ۵۰ مورد بوده است.

جعفریان افزود: یک مورد پیشنهاد تدوین استاندارد بین‌المللی امسال برای استان مرکزی هدف‌گذاری شده است که این مهم محقق شده است.
وی گفت: 5015 نفر ساعت آموزش مدیران کنترل کیفیت از ابتدای سال جاری تاکنون در استان مرکزی انجام شد که ۵۰ درصد از تعهد‌های این اداره کل در این حوزه عملیاتی شده است.
مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان مرکزی ادامه داد: 1252 نفر ساعت آموزش‌های برون‌سازمانی از ابتدای سال جاری تاکنون در اداره کل استاندارد این استان انجام شده که ۵۰ درصد تعهدات محقق شده است.

جعفریان بیان کرد: ۴۳ مورد پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری، ۱۰۳ مورد تمدید پروانه کاربرد استاندارد اجباری و ۶ مورد اظهارنامه صادراتی از ابتدای سال جاری مورد بررسی قرار گرفته است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید