• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 16 مرداد 1398
کد مطلب : 71019
+
-

ساماندهی صنوف مزاحم در شهر

عضو هیأت‌ رئیسه شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر تسریع در روند ساماندهی هر چه سریع‌تر صنوف مزاحم شهر از سوی شهرداری گفت: شهرداری قم باید با ارتباطی که با اتحادیه‌ها و ذی‌نفعان فعال در این حوزه دارد روند ساماندهی را تسریع کند.

«حسن طلایی» در گفت‌وگو با تسنیم افزود: طبق بند 20 ماده 55 قانون شهرداری‌ها مأموریت جاری و ساری شهرداری‌ها ساماندهی صنوف مزاحم است. در این مورد شهرک صنوف با مساحت 130 هکتاری در کیلومتر 5 جاده قدیم قم-تهران ساخته ‌شده است.

وی با بیان این‌که این شهرک در قالب 3 سایت طراحی ‌شده است گفت: سایت آهن‌فروشان، سایت درب و پنجره‌سازی و قطعاتی با کاربری خدمات عمومی در این شهرک طراحی‌ شده است.
طلایی بیان کرد: در این شهرک سایت آهن‌فروشان به مساحت 250 هزار مترمربع، سایت درب و پنجره‌سازی با مساحت 194 هزار متر مربع به صنف درب و پنجره‌سازان اختصاص‌یافته و قطعاتی با کاربری خدمات عمومی در مساحت‌های 60، 80 و 100 متر‌ مربع برای خدمات عمومی مشاغل مختلف در نظر گرفته ‌شده است.

وی ادامه داد: از این 3 سایت، زیرساخت‌های فاز آهن‌فروشان آماده‌شده و شهرک صنوف آمادگی پذیرایی از صاحبان این مشاغل را دارد. بر این اساس، این صنف به این شهرک انتقال می‌یابد و بقیه مشاغل مزاحم شهر قم باید به‌مرور زمان ساماندهی شوند.

عضو هیأت‌رئیسه شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر تسریع در روند ساماندهی هر چه سریع‌تر صنوف مزاحم از سوی شهرداری گفت: شهرداری قم باید با ارتباطی که با اتحادیه‌ها و ذی‌نفعان فعال در این حوزه دارد روند ساماندهی را تسریع کند. به گفته طلایی، در کل مناطق استان قم در حدود 100 واحد اولیه که در آلودگی شهر اثرگذار هستند شناسایی و به آنها اخطار داده ‌شده است. وی با بیان این‌که به دنبال ساماندهی صنوف مزاحم هستیم اظهار کرد: هسته مرکزی شهر محل عبور و مرور زائران کریمه اهل‌بیت(ع) بوده و باید این منطقه از نظر بصری نمود بهتری پیدا کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید