• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 16 مرداد 1398
کد مطلب : 71004
+
-

اعتبارات آبخیزداری سمنان ۲ برابر شد

معاون اداره کل منابع طبیعی استان سمنان با بیان این‌که اعتبارات آبخیزداری و آبخوان‌داری منابع طبیعی استان 2 برابر افزایش داشت گفت: این اعتبار معادل ۴۶۸ میلیارد و ۲۱۸ میلیارد تومان است.

به گزارش مهر، «فرهاد عبدالشاه» با بیان این‌که سال گذشته 7 هزار میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری کشور اختصاص یافت افزود: اعتبارات پروژه‌های آبخیز و آبخوان‌داری استان در یک سال گذشته 2 برابر افزایش یافت.
وی با اشاره به این‌که 3/12 درصد از اعتبار تخصیص‌یافته از محل صندوق توسعه ملی متعلق به استان سمنان است اظهار کرد: این اعتبار معادل ۴۶۸ هزار و ۲۱۸ میلیارد ریال است که باید برای جذب آن اقدامی مؤثر انجام شود.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان سمنان با بیان این‌که ۲۳۴ زیرپروژه در ۱۴ حوزه آبخیز استان سمنان در حال اجراست اضافه کرد: با دریافت این اعتبار عملیات خاکی در ۱۳۴ هزار و ۴۸۰ متر مکعب و بند سنگ و ملات در حجم ۵۰ هزار و ۶۱۶ متر مکعب اجرایی می‌شود. عبدالشاه با تأکید بر لزوم جلوگیری از خسارت ناشی از جاری شدن سیلاب‌ها و کنترل و ذخیره‌سازی آب گفت: سال گذشته با اجرای پروژه‌های مربوط به حوزه آبخیزداری، مخزنی با حجم ۸۲۲ هزار متر مکعب ایجاد شد که با جاری شدن سیلاب حجم عمده‌ای از آب را کنترل می‌کند و خسارت ناشی از سیل را به حداقل می‌رساند.
وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود با فرض جاری شدن 3 بار سیلاب در یک سال در حوزه مخزن ایجادشده، 2 میلیون و ۴۶۶ هزار متر مکعب از آب کنترل می‌شود.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بیان کرد: اجرای طرح‌های آبخیزداری نیازمند مشارکت و همکاری و تعامل عموم مردم در مناطق مختلف حوزه آبخیز استان است و اجرای آن با توجه به جلوگیری از هدررفت آب و کاهش خسارات ناشی از جاری شدن سیلاب مهم و ضروری است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید