• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 16 مرداد 1398
کد مطلب : 70977
+
-

حمایت دولتی از استارت‌آپ‌های گردشگری

وزیر ارتباطات در سفر به خراسان رضوی: اینترنت روستاهای هدف گردشگری تقویت می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با توجه به این‌که شهرستان گناباد منطقه‌ای گردشگری است و می‌تواند در این زمینه رونق داشته‌ باشد، یکی از حوزه‌های مهم فعالیت استارت‌آپ‌های گردشگری‌ است.  به گزارش تسنیم، «محمدجواد آذری جهرمی» در بازدید از قنات قصبه از رشد مرکز گناباد و برنامه‌ریزی برای این مهم سخن گفت و در جلسه شورای اداری این شهرستان نیز شرکت کرد.

وی در انتهای بازدید خود درباره برنامه‌های وزارت برای حمایت از نخبگان گنابادی اظهار کرد: در شهرستان گناباد ظرفیت‌های خوبی وجود دارد. با اتصال مرکز رشد فناوری گناباد به شبکه توانمند‌سازی کسب‌وکارهای نوپا می‌توان از ظرفیت‌های جوان شهرستان گناباد برای آموزش و ارتقای سطح استارت‌آپ‌های استان استفاده کرد و این جزو کارهایی است که انجام خواهد شد.  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در قالب طرح نو‌آفرین، حمایت از کسب‌وکارهای گناباد را پوشش خواهیم داد. مهم‌ترین کاری که در این شهرستان باید انجام شود این‌ است که زیر‌ساخت‌های مورد نیاز را برای فعالیت استارت‌آپ‌ها تسهیل کنیم که در این زمینه برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

آذری جهرمی افزود: با توجه به این‌که شهرستان گناباد منطقه‌ای گردشگری است و می‌تواند در این زمینه رونق داشته‌ باشد یکی از حوزه‌های مهم، فعالیت استارت‌آپ‌های گردشگری‌ است.  وی با اشاره به‌ بازدید خود از شهر و روستای گردشگری ریاب گناباد گفت: در این روستا پوشش اینترنت وجود دارد اما ضعیف است. باید اینترنت در این روستاها تقویت‌ شود و با توجه‌ به این‌که این شهرستان گردشگری است و ظرفیت تولید سفال را دارد، باید یک پارک سفالگری راه‌اندازی شود تا گردشگری که به گناباد‌ سفر‌ می‌کند بتواند تجربه سفالگری در کنار اساتید سفالگری هم داشته‌ باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: باید بتوانیم زیرساخت‌های مورد نیاز ویژه را تامین کنیم و اینترنت روستاها به‌ ویژه روستاهای هدف گردشگری باید اصلاح شود که این موضوع را در برنامه داریم. آذری جهرمی با بیان این‌که از زمان دانشجویی خود دوستان خوبی در گناباد داشته‌ است، افزود: خوب بودن مردم گناباد به فرهنگ اصیل آنان برمی‌گردد و به قدمت و تاریخ طولانی و تمدنی که در این شهرستان وجود دارد. گناباد مردمی ساده، صمیمی و پرتلاش دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید