• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 15 مرداد 1398
کد مطلب : 70913
+
-

۷۲ مدرسه کرمانشاه تا مهر بهسازی می‌شود

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس کرمانشاه گفت: برای آغاز سال تحصیلی جدید، ۷۲ مدرسه با ۳۹۰ کلاس درس در این استان به بهره‌برداری می‌رسد. به گزارش ایرنا «مرزبان نظری» افزود: بعد از وقوع زلزله ویرانگر ۲۱ آبان ۹۶، با مشارکت دولت و کمک خیرین، بازسازی و نوسازی ۲۰۵ مدرسه در استان در دستور کار قرار گرفت و تفاهم‌نامه آنها برای ساخت به امضا رسیده است. 

وی اضافه کرد: از این تعداد ۱۹۰ مدرسه وارد مرحله اجرایی شده که ۷۲ مدرسه آن برای مهر ماه آماده تحویل می‌شود. مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس کرمانشاه ادامه داد: بعد از وقوع زلزله آبان ۹۶ غرب استان تاکنون خیرین در امر مدرسه‌سازی بسیار خوب وارد میدان شدند و هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال (۱۱۰ میلیارد تومان) به این امر خداپسندانه کمک کرده‌اند. نظری یادآور شد: در جریان زلزله آبان ۹۶ تعداد ۷۸ مدرسه با ۴۱۵ کلاس در استان آسیب جدی دیدند که ۵۳ مدرسه آن روستایی و ۲۵ مدرسه نیز شهری است.  وی اظهار کرد: کار نوسازی و بازسازی تمام مدارس روستایی آسیب دیده و ۱۲ مدرسه شهری به پایان رسیده و بقیه مدارس شهری نیز تا مهرماه به بهره‌برداری می‌رسد. 

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان کرمانشاه همچنین از اختصاص ۷۰ میلیارد ریال برای تجهیز مدارس استان به سیستم گرمایشی خبر داد و گفت: اولویت این اعتبار برای مدارس روستاهایی است که کار گازرسانی به آنها انجام شده و یا 
در حال اتمام است.

این خبر را به اشتراک بگذارید