• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
سه شنبه 15 مرداد 1398
کد مطلب : 70912
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/xJAE
+
-

ساخت نخستین دیواره سنگنوردی کرمانشاه

مدیرکل ورزش و جوانان استان از احداث اولین دیواره استاندارد سنگنوردی در کرمانشاه خبر داد. به گزارش ایسنا «صابر رحیمی» از تلاش برای توسعه زیرساخت‌های سنگنوردی در استان خبر داد و گفت: ظرفیت‌های خوبی در این رشته داریم، اما وضعیت زیرساختی آن در استان چندان مطلوب نیست. وی اضافه کرد: بر این اساس در نظر داریم با اختصاص اعتبار مورد نیاز زیرساخت‌های سنگنوردی استان را توسعه دهیم. 

مدیرکل ورزش و جوانان استان یادآور شد: در حال حاضر علاوه بر 2 دیواره سنگنوردی که در شهرستان‌های اسلام‌آباد غرب و سنقر داریم، یک دیواره سنگنوردی هم در مجموعه ورزشی کوثر شهر کرمانشاه فعال است، اما تنها بانوان سنگنورد می‌توانند از آن استفاده کنند.

  وی تاکید کرد: از آنجا که هیچ‌کدام از این دیواره‌ها استانداردهای بین‌المللی را ندارند و از سوی دیگر دیواره‌ای برای تمرین مردان سنگنورد در شهر کرمانشاه نداریم، احداث اولین دیواره سنگنوردی استاندارد استان را در دستور کار قرار دادیم. ‌رحیمی اعلام کرد: برای احداث این دیواره 320 میلیون تومان اعتبار اولیه اختصاص داده‌ایم و پروژه نیز به پیمانکار واگذار شده تا در روزهای آینده شاهد شروع به کار این پروژه باشیم. ‌وی اظهار کرد: طبق برنامه این پروژه تا هفته دولت به اتمام خواهد رسید.


میزبانی کرمانشاه از 1500 ‌ استعداد‌ برتر ورزشی 

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان کرمانشاه گفت: با توجه به میزبانی استان در برگزاری 3 رشته المپیاد استعدادهای برتر ورزشی، هزار و 500 ورزشکار به کرمانشاه خواهند آمد. به گزارش ایسنا «جلال عزیزی» با اشاره به برگزاری المپیاد استعدادهای برتر ورزشی در کشور از 30 مرداد تا 10 شهریور اظهار کرد: دومین دوره این المپیاد در 96 رشته ورزشی پسران و دخترانِ 13 تا 16 سال در سطح 10 استان کشور برگزار خواهد شد. 

وی با بیان این‌که کرمانشاه امسال در اکثر رشته‌ها اعزام ورزشکار دارد، گفت: همچنین در این دوره از مسابقات میزبانی 3 رشته هاکی، هندبال و شنا را برعهده خواهیم داشت.  معاون ورزش و جوانان استان تصریح کرد: طی مدت برگزاری این دوره از مسابقات جمعا هزار و 500 ورزشکار در هر 3رشته به کرمانشاه خواهند آمد که در بخش هاکی دختران میزبان 289 ورزشکار، شنای پسران 632 ورزشکار و هندبال پسران 575 ورزشکار هستیم.  وی اضافه کرد: براساس برآوردهایی که انجام داده‌ایم برای برگزاری این دوره از مسابقات به حدود یک میلیارد و 233 میلیون تومان اعتبار نیاز داریم.

عزیزی همچنین به جایگاه مهم المپیاد استعدادهای برتر ورزشی در ورزش کشور اشاره کرد و گفت: در برگزاری این المپیاد توسعه فرهنگ عدالت‌محوری، شناسایی ظرفیت‌ها، نهادینه شدن دستیابی به مدال، ایجاد انگیزه برای ورود جوانان به ورزش، قهرمان‌پروری و پشتوانه‌سازی برای آینده تیم‌های ملی و... رویکردهای اصلی به شمار می‌روند.

وی تاکید کرد: مدال‌های اخذ شده توسط ورزشکاران در این المپیاد دارای بالاترین ارزش در بین مسابقات داخلی است.  معاون ورزش و جوانان کرمانشاه در ادامه خاطرنشان کرد: از آنجا که این المپیاد در سطح کشور از اهمیت بالایی برخوردار است، لذا در استان‌های میزبان برگزاری مسابقات ستاد حمایتی برگزاری المپیاد با ریاست استانداران و عضویت دستگاه‌های مختلف تشکیل شده که باید در کرمانشاه نیز آن را تشکیل دهیم.  وی عنوان کرد: از دستگاه‌های عضو این ستاد همچون نیروی انتظامی، علوم پزشکی، آتش‌نشانی، شهرداری، میراث فرهنگی و... می‌خواهیم که از حالا برای برگزاری هرچه مناسبت‌تر مسابقات برنامه‌ریزی کنند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید