• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
سه شنبه 15 مرداد 1398
کد مطلب : 70675
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/XN2k
+
-

مدرسه‌های جدید در ابهر ساخته می‌شود

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر گفت: چندین طرح مدرسه‌سازی در ابهر در آستانه مهر‌ماه افتتاح می‌شود و یا به بهره‌برداری می‌رسد. عباس عزیزخانی در گفت‌و‌گو با فارس اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال تحصیلی آینده 29 هزار و 500 دانش‌آموز در مدارس ابهر سال تحصیلی جدید را آغاز کنند. 

وی با اشاره به این‌که در سال تحصیلی گذشته 14 هزار و 750 دانش‌آموز در دوره ابتدایی مشغول به تحصیل بودند، افزود: پیش‌بینی می‌شود این آمار در سال‌جاری به 15 هزار و 200 دانش‌آموز افزایش یابد. 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر از تکمیل و بهره‌برداری از مدارس خیرساز کردبچه با ظرفیت 12 کلاس درس و بهره‌برداری از مدرسه خیرساز دکتر حسینی شهر صائین‌قلعه با 12 کلاس درس خبر داد و گفت: تا ابتدای مهر‌ماه 2 کلاس درس به دبستان شریعت روستای پیرسقا و 2 کلاس به دبستان عارف روستای کبودچشمه الحاق می‌شود. 

عزیزخانی با اشاره به این‌که دبستان در حال ساخت عبرت و عترت حسین‌آباد با پیشرفت کار حدود 50 درصد از دیگر پروژه‌های در حال ساخت در شهر ابهر است از آغاز ساخت مدرسه 6 کلاسه خیرساز در منطقه گلشهر ابهر و عقد تفاهم‌نامه ساخت هنرستان 12 کلاسه خیرساز در شهر صائین‌قلعه طی یک هفته گذشته خبر داد و تصریح کرد: قرار است این هنرستان 12 کلاسه به همت خیر نیک‌اندیش سیدامیر بارانی بهبهانی در 3 طبقه در زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع و با زیربنای 2 هزار متر مربع ساخته شود. 

وی با اشاره به این‌که مقاوم‌سازی مدرسه علامه امینی ابهر با اعتباری بالغ بر 300 میلیون تومان و پروژه سالن چندمنظوره شهید باهنر هنرستان باقرالعلوم (ع) ابهر با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان در حال اتمام است از افتتاح این 2 پروژه تا آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید