• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 14 مرداد 1398
کد مطلب : 70590
+
-

آغاز به‌کار بورس ارز از هفته آینده


مدیرعامل فرابورس ایران و عضو هیأت مدیره بورس ارز، از آغاز به کار‌ بازار متشکل ارزی از هفته آینده، همزمان با عید سعید قربان خبر داد. به گزارش همشهری، بورس ارز یا بازار متشکل ارزی با نام تجاری آیس ICE) Iran currency exchanges‌) و با نام فارسی «شرکت مدیریت بازار متشکل معاملات ارز ایران» از هفته آینده فعال خواهد شد.

به گزارش همشهری، دامنه در نظر گرفته‌شده برای نوسان قیمت دلار در این بازار همانند بورس 5درصد است. این بازار هر روز از ساعت9 باز خواهد شد و در ساعت 16 بسته می‌شود.

هنوز مشخص نیست آیا اطلاعات قیمت دلار برای عموم نمایش داده خواهد شد یا خیر، اما بانک مرکزی امیدوار است با اعمال دامنه محدود نوسان روزانه، بتوانند از بروز شوک‌های قیمتی در آن جلوگیری کنند و تهران به مرکز کشف نرخ برابری ریال در برابر دلار تبدیل شود؛ چنان‌که فیروزه تباری، رئیس اداره کل امور بین‌الملل بانک مسکن هم با تأکید بر اینکه بازار متشکل ارز به‌دنبال ایجاد سازوکار مبادله ارز، مشابه آن چیزی است که در بورس‌های کالایی رایج است، توضیح داد: در این بازار حجم بالایی از ارز براساس نرخ پایه پیشنهادی در سیستم معاملاتی برخط (آنلاین) بازار متشکل عرضه می‌شود. این نرخ پایه می‌تواند براساس دستورالعمل نهاد ناظر بازار به‌صورت نسبتی از نرخ‌های پایانی معاملات روز گذشته تعیین شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید