• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 14 مرداد 1398
کد مطلب : 70487
+
-

اعتبار اندک برای جبران خسارت سیل به راه‌های لرستان

مدیر کل راهداری لرستان گفت: فقط ۱۰ درصد اعتبار جبران خسارات وارده به راه‌های استان اختصاص یافته که جوابگوی بازسازی و بهسازی محورهای سیل‌زده نیست. به گزارش مهر، «عباس شرفی» بیان کرد: از زمان وقوع سیل فروردین امسال تا امروز ۱۰۸ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی راه‌های تخریب‌شده استان به راهداری لرستان اختصاص یافته که این رقم فقط ۱۰ درصد خسارات وارده است.

وی ادامه داد: بر این اساس در شرایط فعلی در نظر داریم راه‌های مهم و اولویت‌دار را تا قبل از فصل بارندگی ترمیم کنیم. از مسئولان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز انتظار داریم پیگیر جذب اعتبارات مورد نیاز باشند. مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای لرستان انتقال و مونتاژ ۱۰ دستگاه پل فلزی بزرگ برای جایگزینی پل‌های تخریب‌شده را از اقدامات شاخص راهداری لرستان عنوان کرد و افزود: با اقدام به ‌موقع در ۵۰ روز اول، عملیات انتقال و مونتاژ ۵۰۰ متر پل فلزی اجرا شد. این اقدام در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود و خوشبختانه با نصب این پل‌ها توانستیم رضایت مردم را به دست آوریم.

شرفی با بیان این‌که نیروهای راهداری لرستان در حال حاضر نیز به طور شبانه‌روزی مشغول خدمت‌رسانی هستند، گفت: یکی از مهم‌ترین محورهای استان محور خرم‌آباد ـ پلدختر است که خسارات قابل‌توجهی به آن وارد شده و اقدامات کوتاه‌مدت را در این محور انجام داده‌ایم. در صورت تخصیص نیافتن به‌ موقع اعتبارات، در فصل بارش احتمال تخریب مجدد این محور وجود دارد.

وی همچنین از اختصاص اعتبار بازسازی محور قدیم پلدختر و ساخت واریانت جدید در این محور خبر داد و تصریح کرد: با پیشنهادی که در سفر معاون اول رئیس‌جمهوری مطرح کردیم و با تلاش و پیگیری ادارات راهداری و راه و شهرسازی، این اعتبار برای محور پلدختر در نظر گرفته شده است و پیمانکار انتخاب می‌شود و به‌ زودی کار خود را آغاز خواهد کرد. امیدواریم هرچه سریع‌تر شاهد بازسازی این محور مهم و شریانی باشیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید