• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 14 مرداد 1398
کد مطلب : 70469
+
-

برق به سکونتگاه‌های غیررسمی ایلام می‌رسد

معاون خدمات مشترکان شرکت توزیع برق استان ایلام گفت: امکان واگذاری انشعاب برق برای متقاضیان در سکونتگاه‌های غیررسمی و خارج از محدوده شهر ایلام فراهم شده است. به گزارش ایرنا، «سمیره سیالی» اظهار کرد: درگذشته خدمات شهری در مناطقی چون هانیوان و میلاد که ساخت و سازهای بدون مجوز قانونی در آنها انجام شده بود، امکان‌پذیر نبود. وی افزود: ساکنان این مناطق تاکنون به صورت غیرقانونی (قلاب از شبکه) از شبکه برق استفاده کرده‌اند.  

علاوه بر این‌که این اقدام باعث هدررفت انرژی و آسیب دیدن تاسیسات شبکه برق شده، غیراستاندارد و غیرایمن بودن قلاب‌های گرفته شده خطرات جانی نیز برای ساکنان و عابران به دنبال داشته است. این مسئول گفت: بارها از طریق مراجع قضایی اقدام به جمع‌آوری این انشعابات غیرمجاز کردیم، اما دوباره توسط ساکنان این مناطق وصل ‌شدند.

سیالی با اشاره به این‌که در سال ۱۳۹۶ قانون مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز برق، آب، گاز، تلفن و... مصوب و ابلاغ شد، ادامه داد: قانونگذار مجوز مشروط واگذاری انشعاب برق غیردائم را برای متقاضیان ساکن در این مناطق صادر و شرکت برق شرایط تامین برق را برای آنان فراهم کرده است.

معاون خدمات مشترکان شرکت توزیع برق استان ایلام تاکید کرد: پس از ابلاغ قانون و تامین زیرساخت مورد نیاز، اطلاع‌رسانی لازم به مردم مناطق یاد شده با مراجعه حضوری و توزیع بروشور خانه به خانه، نصب بنر و انتشار فراخوان در فضای مجازی و رسانه‌ها صورت گرفته است. سیالی گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی مردم منطقه، شرکت توزیع نیروی برق استان مساعدت لازم را با اخذ اقساطی هزینه نصب انشعاب انجام داده است. در این فرصت از ساکنان این مناطق درخواست می‌شود برای خریداری انشعاب قانونی اقدام کنند.

وی افزود: در استان با پدیده شوم سرقت انرژی از سوی برخی افراد مواجه هستیم که به صورت بی‌رویه از برق استفاده می‌کنند. این اقدام باعث آسیب دیدن تاسیسات شبکه توزیع و وارد آمدن خسارت به مشترکان مجاز می‌شود. معاون خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام گفت: این شرکت به صورت دائم و با استفاده از تمام توان خود درصدد شناسایی استفاده‌کنندگان غیرمجاز از برق است و به محض شناسایی، متخلفان را برای اعمال قانون به دستگاه قضایی معرفی می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید