• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 13 مرداد 1398
کد مطلب : 70268
+
-

عابران؛ بیشترین قربانیان تصادف‌های فوتی در ایلام

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام از افزایش تصادف وسایل نقلیه با عابران پیاده در این استان ابراز نگرانی کرد و گفت: ۶۷ درصد تصادفات فوتی در استان ایلام به عابران پیاده تعلق دارد. به گزارش ایرنا، سرهنگ «ابوالفضل کهزادی» اظهار کرد: ۴ درصد از مجموع تصادف‌ها در تقاطع‌های همسطح رخ داده و این در حالی‌ است که در۴ ماه ابتدایی سال گذشته ۱۰ درصد از کل تصادف‌های درون‌شهری استان در این محل‌ها بوده است.

وی با بیان این‌که ۳۷ درصد تصادف‌های منجر به مرگ و جرح در بلوارهای حاشیه شهر روی داده است، افزود: بلوارها مسیرهای پرخطر شهری در استان ایلام هستند. این مقام مسئول گفت: روند افزایشی تصادف وسایل نقلیه با عابران پیاده در استان نگران‌کننده است و از دستگاه‌های اجرایی می‌خواهیم برای افزایش ایمنی عابران پیاده در معابر درون‌شهری چاره اندیشی کنند.

 کهزادی همچنین به هدف‌گذاری کاهش 2 هزار نفری جان‌باختگان حوادث ترافیکی در کشور اشاره و بیان کرد: سهم پلیس راهنمایی و رانندگی استان از این تعداد7 نفر است. وی ادامه داد: برای دستیابی به این هدف از همه امکانات خودرویی، انسانی و ظرفیت‌های اجتماعی بهره خواهیم برد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان وضعیت عمومی رانندگی را در استان ایلام نسبت به گذشته خوب ارزیابی کرد و گفت: تا رسیدن به قله آرمانی رانندگی، هنوز خیلی فاصله داریم و می‌طلبد همه برای ارتقای فرهنگ مطلوب رانندگی در استان با پلیس همکاری و مشارکت کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید