• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 13 مرداد 1398
کد مطلب : 70246
+
-

لزوم حذف ثبت سفارش از کالاهای ملوانی

سرپرست دفتر واردات گمرک ایران گفت: موضوع حذف ثبت سفارش از کالاهای ملوانی و بازارچه‌های مرزی را از دولت تقاضا کرده‌ایم. به گزارش مهر، «علی وکیلی» در جلسه بررسی مسائل و مشکلات فراروی منطقه آزاد اروند، افزود: موضوع ورود کالاهای ملوانی که در حال حاضر نیز سقف آن از یک میلیون تومان به ۱۰ میلیون تومان برای هر نفر تعیین شده برای کمک به رفع نیازها و معیشت مردم پیگیری شد.

وی اظهار کرد: در ۲۴ بهمن سال گذشته مصوبه‌ای مبنی بر ثبت سفارش کالا و منشاء ارز ابلاغ شد که تمام بازارچه‌ها اعم از غرب و شرق کشور را متاثر کرد. سرپرست دفتر واردات گمرک ایران تصریح کرد: فهرست جدیدی برای اصلاح لوازمی که از طریق بازارچه‌های موقت مرزی و یا شهرهایی که کالای ملوانی به آنها وارد می‌شود، تهیه کرده‌ایم ضمن این‌که در موضوع منشاء تامین ارز در سامانه توسعه تجارت، درگاهی ایجاد شده که کالاها را ثبت و سپس وارد می‌کنند.


وکیلی ادامه داد: برای کالای مسافری نیز کارگروهی در شورای‌عالی مناطق آزاد تشکیل و سال گذشته سهمیه‌ای برای آن تعیین و ابلاغ شد اما در پایان سال گذشته محدودیت‌هایی در این باره ایجاد شد. وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که در موضوع ورود کالای مسافری از طریق بندر خرمشهر موافقیم، گفت: گمرک ایران هیچ مخالفتی با ورود کالای مسافری و ملوانی از طریق بندر خرمشهر ندارد و انجام این کار برای کمک به معیشت مردم خرمشهر مورد موافقت است. وکیلی با اشاره به ممنوعیت ورود خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی گفت: به‌زودی این موضوع را تعیین تکلیف و نتیجه نهایی را برای توقف یا ترخیص این خودروها از گمرک خرمشهر اعلام می‌کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید