• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 13 مرداد 1398
کد مطلب : 70252
+
-

افزایش تعداد مدارس تخریبی در لرستان

تا قبل از سیل فروردین امسال 10۵۰ مدرسه در لرستان کد تخریب داشتند که تعداد آنها با وقوع سیل افزایش یافته است. به گزارش ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان با بیان این مطلب گفت: در مجموع ۲۱۴ میلیارد تومان به 3 استان سیل‌زده گلستان، لرستان و خوزستان اختصاص یافته که در این بین سهم لرستان ۸۶ میلیارد تومان است.

«رضا زینی‌وند» افزود: در واقع آنچه به مشکلات در حوزه مدارس فرسوده و تخریبی در لرستان مربوط است، نه‌فقط به سیل، بلکه بخش قابل توجهی از آن به عقب‌افتادگی‌های گذشته تاکنون در فضاهای آموزشی مربوط است. وی بیان کرد: هم‌اکنون ۱۱۳ مدرسه تخریبی، ۳۱۳ مدرسه آسیب‌دیده و ۱۷۹ مدرسه هم نیازمند تجهیز هستند.

این مسئول با اشاره به وضعیت نامناسب فضاهای آموزشی گفت: میانگین استاندارد سرانه فضاهای آموزشی در کشور 8 متر‌ مربع است که این میزان در لرستان 5/5 متر‌ مربع است. وی با تاکید بر ضرورت تجهیز و توجه به سیستم‌های گرمایشی مدارس در لرستان ادامه داد: امسال ۱۰ میلیارد اعتبار برای سیستم‌های گرمایشی گرفته‌ایم که همه استان مورد توجه قرار خواهد گرفت.

زینی‌وند با اشاره به حادثه سیل در لرستان گفت: سیل در واقع یک تهدید بود که ما توانستیم آن را به فرصت تبدیل کنیم. باید از این فرصت به بهترین وجه برای رفع کمبودهای گذشته استان بهره بگیریم. مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: اعتبارات عمرانی سهم نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس پیش‌تر 5/2 درصد بود که با تلاش‌های صورت‌گرفته، امسال این میزان به ۶ درصد رسیده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید