• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 13 مرداد 1398
کد مطلب : 70215
+
-

عوامل آتش‌سوزی چوار شناسایی شدند

مسئول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام از شناسایی 4 فرد مرتبط با آتش‌سوزی جنگل‌های چوار خبر داد

عوامل آتش‌سوزی چوار شناسایی شدند

مسئول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام اظهار کرد: 4 نفر در جریان آتش‌سوزی‌های جنگل‌های منطقه چوار شناسایی شده‌اند. «علیرضا صابری» در گفت‌وگو با ایرنا گفت: در آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌های منطقه پلک لک چوار 3 نفر و در آتش‌سوزی طاق طاوی، چنان و چگا نیز یک نفر به عنوان عامل آتش‌سوزی شناسایی شده‌اند.

وی با بیان این‌که این آتش‌سوزی‌ها سهوی و غیرعمد بوده است، افزود: در آتش‌سوزی منطقه طاق طاوی یکی از کشاورزان بومی با آتش زدن پس‌چرای مزرعه خود توان مهار آن را نداشته و آتش به سرعت به مراتع و جنگل‌های اطراف سرایت کرده بود.

صابری گفت: در آتش‌سوزی پلک لک نیز 3 گردشگر با روشن کردن آتش برای تهیه چای موجب آتش‌سوزی در این منطقه شده بودند. وی تاکید کرد: مدارک شناسایی این افراد برای پیگیری‌های بیشتر توسط حفاظت اطلاعات سپاه استان ایلام ضبط شده است و بررسی‌ها در مورد آتش‌سوزی‌های منطقه چوار همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: آتش‌سوزی‌های منطقه چوار جمعه شب گذشته به طور کامل با حضور دستگاه‌های مختلف مهار شدند و هم‌اکنون نیروهای منابع طبیعی و محیط ‌زیست برای پایش حادثه و جلوگیری از شعله‌ور شدن مجدد کنده‌های نیم‌سوز در منطقه حضور دارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید