• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 13 مرداد 1398
کد مطلب : 70161
+
-

افزایش جمعیت متکدیان در کرج

شهرداری در حوزه جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان خردسال ورود نمی‌کند و این کار به عهده سایر دستگاه‌های مرتبط با این مقوله است

خبر
افزایش جمعیت متکدیان در کرج

جانشین معاونت خدمات شهری شهردار کرج از ایجاد 2 سوله برای ساماندهی متکدیان شهر خبر داد.
«سیدمحمدجواد حسینی» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در شرایط خاص موجود، شاهد افزایش جمعیت متکدیان کرج به‌ویژه کودکان و نوجوانان هستیم.
وی ادامه داد: بسیاری از این متکدیان تا پاسی از شب در معابر و خیابان‌های شهر حضور دارند و با تحریک حس ترحم و عاطفه شهروندان از آنها پول می‌گیرند.
این مسئول با اشاره به این‌که شهرداری صرفاً متکدیان بزرگسال را جمع‌آوری می‌کند، اعلام کرد: شهرداری در حوزه جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان خردسال و کودک ورود نمی‌کند و این کار به عهده سایر دستگاه‌های درگیر با این مقوله است .
حسینی توضیح داد: شهرداری 2 سوله مختص مردان و زنان متکدی در میدان شاه عباسی و پارک شهید چمران ایجاد کرده که متکدیان بعد از جمع‌آوری به آنها انتقال داده می‌شوند تا فرایند ساماندهی آنها صورت بگیرد.

جانشین معاونت خدمات شهری شهردار کرج گفت: معضل متکدیان یک معضل چندوجهی است و حل آن به‌تنهایی از عهده شهرداری برنمی‌آید، به همین دلیل باید سایر دستگاه‌های متولی مثل بهزیستی، نیروی انتظامی و دادگستری باید با تعامل بین‌بخشی به طور جدی در این حوزه ورود کنند تا راهکار اساسی برای کاهش جمعیت متکدیان کرج ارائه و اجرایی شود.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع سد معبر توسط دستفروشان نیز اشاره کرد و گفت: در شرایط اقتصادی فعلی برخورد قهری با این افراد که اغلب برای گذران زندگی خود به دستفروشی روی آورده‌اند، کار ساده‌ای نیست و تبعات اجتماعی زیادی به همراه دارد.
حسینی اظهار کرد: باید راهکارهای ساماندهی دستفروشان به گونه‌ای باشد که هم در امرار معاش دچار مشکل نشوند و هم مشکل شهروندانی که از پهن شدن بساط دستفروشان در معابر و خیابان‌ها گلایه دارند حل شود.
وی گفت: باید به فکر جانمایی این دستفروشان در مکان‌های مشخصی باشیم تا در همان محدوده مشخص‌شده بساط خود را پهن کنند و اجناس خود را به فروش برسانند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :