• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 10 مرداد 1398
کد مطلب : 69828
+
-

گوسفند بازیگوش، مرد میانسال را تا پرتگاه مرگ برد

گوسفند بازیگوش، مرد میانسال را تا پرتگاه مرگ برد

وقتی مرد میانسال برای نجات گوسفند بازیگوش قدم به پرتگاه گذاشت، پایش سر خورد و به پایین سقوط کرد اما بخت با او یار بود که از مرگ حتمی نجات یافت. امدادگران هلال احمر حدود 20ساعت تلاش کردند تا در نهایت موفق شدند او را با بالگرد به بیمارستان منتقل کنند.
به گزارش همشهری، این حادثه بعدازظهر جمعه رخ داد. آن روز مردی 44ساله به نام عباس گوسفندانش را برای چرا به ارتفاعات روستای کنگلو در حوالی سوادکوه برده بود که ناگهان متوجه شد یکی از گوسفندها وارد پرتگاه و در آنجا گرفتار شده است. این پرتگاه مخوف به دره‌ای به عمق حدود 300متر منتهی می‌شد که درصورت سقوط به آن، بی‌شک گوسفند بازیگوش تلف می‌شد و به همین دلیل مرد میانسال تصمیم گرفت هر طور شده حیوان را نجات دهد. او آهسته خودش را به گوسفند رساند و موفق شد او را به سمت بالای پرتگاه هل دهد اما در همین هنگام پایش لیز خورد و حدود 8متر به پایین سقوط کرد و درست در لبه پرتگاه مرگبار متوقف شد. مرد 44ساله به‌شدت آسیب دیده بود و توان حرکت نداشت. از سویی، محلی که وی به آنجا سقوط کرده بود صعب‌العبور بود و به راحتی نمی‌شد از آنجا خارج شد در این شرایط تنها راه نجات او، کمک گرفتن از هلا‌ل‌احمر بود. ولی دستاران، یکی از اقوام این مرد در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: این حادثه بعدازظهر رخ داد و 2ساعت از سقوط عباس گذشته بود که ما در جریان حادثه قرار گرفتیم. او توان حرکت نداشت و باید هر چه زودتر به بیمارستان منتقل می‌شد. برای همین ابتدا به اورژانس زنگ زدیم اما وقتی به روستا آمدند و محل سقوط را در ارتفاعات بررسی‌ کردند، گفتند که قادر به نجات وی نیستند. برای همین با هلال‌احمر تماس گرفتیم و خوشبختانه آنها با تجهیزاتی که داشتند موفق شدند بعد از چندین ساعت کوهنوردی به عباس رسیده و او را از خطر مرگ نجات دهند.

عملیات نجات 
شهمیر، یکی از امدادگران هلال‌احمر که در عملیات نجات مرد 44ساله حضور داشت می‌گوید: «حدود ساعت 8بعدازظهر بود که ماجرا به ما گزارش شد. با توجه به اینکه حادثه در ارتفاعات صعب‌العبور رخ داده بود تمامی تجهیزات موردنیاز را برداشتیم و همراه 3نجاتگر راهی روستای کنگلو شدیم. از آنجا به بعد باید کوهنوردی می‌کردیم و در تاریکی شب به راه افتادیم. یک راهنمای محلی نیز همراه ما بود و پس از چند ساعت کوهنوردی در جنگل انبوه به منطقه‌ای صخره‌ای رسیدیم. محل حادثه بسیار خطرناک بود و با تجهیزاتی که داشتیم موفق شدیم حدود ساعت 3بامداد خودمان را به مصدوم برسانیم. او به‌دلیل تشنگی و گرسنگی دچار ضعف و از ناحیه سر، گردن، ستون فقرات، لگن ، پاها و چشم‌هایش دچار آسیب شده بود. برای همین زخم‌هایش را پانسمان کردیم و هر دو پایش را آتل بستیم و او را فیکس کردیم و پس از مشورت تلفنی با اورژانس قرار شد که وی را با استفاده از بالگرد به پایین منتقل کنیم.» شرایط اما برای پرواز بالگرد مناسب نبود. امدادگران هلال‌احمر می‌دانستند که تا بهبود شرایط باید مراقب مصدوم باشند که نخوابد. آنها تا روشن شدن هوا با او حرف می‌زدند و وضعیتش را مدام چک می‌کردند تا اینکه شرایط برای پرواز بالگرد امداد فراهم شد.
شهمیر ادامه می‌دهد:‌ حدود 20ساعت از سقوط مرد 44ساله گذشته بود، بالاخره بالگرد امداد به پرواز درآمد و ما با انتقال مصدوم به محلی که برای فرود بالگرد مناسب بود، او را سوار بالگرد کردیم و به این ترتیب وی نجات یافت و به بیمارستان منتقل شد. به گفته وی، پس از این حادثه و با پیگیری از بیمارستان متوجه شدیم که خوشبختانه او از این حادثه جان سالم به در برده است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید