• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
چهار شنبه 9 مرداد 1398
کد مطلب : 69742
+
-

کشف نزدیک‌ترین سیارات فراخورشیدی شبیه به زمین

کشف نزدیک‌ترین سیارات فراخورشیدی شبیه به زمین

محققان ناسا اعلام کرده‌اند 3سیاره فراخورشیدی شبیه به کره خاکی ما کشف کرده‌اند که در فاصله نزدیکی با زمین قرار دارند. به گزارش اسپیس، براساس داده‌هایی که ماهواره TESS ناسا به‌دست آورده، این سیارات فراخورشیدی که جزو کوچک‌ترین سیارات شناخته‌شده و نزدیک‌ترین آنها به ما هستند، می‌توانند هدف خوبی برای ردگیری حیات فرازمینی باشند. فاصله این 3 سیاره از زمین ۷۳‌سال نوری است که در مقیاس سیارات فراخورشیدی بسیار نزدیک به‌حساب می‌آید.
داخلی‌ترین سیاره این سیستم که TOI 270b نام دارد، یک سیاره سنگی شبیه به زمین است که قطر 1.25برابر زمین ما دارد. 2سیاره دیگر TOI 270c و d به‌نظر سیارات گازی شبیه به نپتون هستند.

 براساس داده‌های ارسال‌شده به زمین سیاره بیرونی یعنی‌
TOI 270d در محدوده قابل سکونت ستاره TOI 270 قرار دارد. در این فاصله احتمال دارد آب به حالت مایع روی سطح این سیاره وجود داشته باشد. با این حال، بررسی‌های بیشتر نشان داده‌اند که اتمسفر این سیاره چگالی زیادی داشته و به همین‌خاطر اثر گلخانه‌ای شدیدی روی سطح این سیاره حاکم است. بنابراین سطح سیاره احتمالا بسیار داغ‌تر از آن است که بتواند میزبان زندگی باشد. اما با اینکه سطح این سیاره غیرقابل سکونت است، اتمسفر بالایی آن دمایی دارد که امکان رشد ارگانیسم‌های حیاتی در آن احتمالا ممکن است. هنوز همه‌‌چیز ‌درباره این سیارات فراخوشیدی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. به همین‌خاطر محققان قصد دارند در آینده برای بررسی دنیاهای اطراف 
TOI 270، از تلسکوپ‌های قوی‌تری مثل تلسکوپ فضایی جیمز وب استفاده کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید