• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 25 بهمن 1396
کد مطلب : 6973
+
-

اسرافیل بدون امضا

نگاهی به وضعیت اکران سینماها بعد از جشنواره فیلم فجر

مسعود میر/ روزنامه‌نگار

جشنواره تمام ‌شده و از امروز می‌توان روال عادی اکران سینماها را با 2 برگ برنده ادامه داد. بنابه اعلام قبلی سخنگوی شورای صنفی نمایش، از صبح امروز سردر سینماها با 2 اعلان جدید میزبان مخاطبان سینما خواهند بود. «بدون تاریخ، بدون امضا» و «اسرافیل» با آغاز اکران خود می‌توانند روزهای سرد اکران سینماها در ایام بعد از جشنواره را دچار تغییر کنند.

 وحید جلیلوند سال گذشته با فیلمش در جشنواره سی‌و‌پنجم، سیمرغ بهترین کارگردانی را دریافت کرد و نوید محمدزاده هم سیمرغ نقش مکمل مرد را به خانه برد؛ البته بدون تاریخ، بدون امضا 2 جایزه جهانی مهم هم دارد که موجب می‌شود از تردید‌های تماشاگران برای تماشایش کاسته شود. وحید جلیلوند جایزه بهترین کارگردانی و نوید محمدزاده جایزه بهترین بازیگر مرد را برای بدون تاریخ، بدون امضا از بخش «افق‌های نو»ی هفتادوچهارمین جشنواره فیلم ونیز دریافت کردند و البته این فیلم برنده هوگوی طلایی بهترین فیلم از پنجاه‌وسومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم شیکاگو در بخش کارگردانان جدید هم شد.

به‌جز این فیلم، اسرافیل هم بعد از چندنوبت تغییر در زمان اکران عمومی، بالاخره روی پرده را از امروز خواهد دید. اسرافیل را آیدا پناهنده ساخته که پیش‌تر فیلم «ناهید» از او به نمایش عمومی درآمده بود. اسرافیل داستانی عاشقانه و گیرا دارد و حضور کوتاه هدیه تهرانی در این فیلم بعد از مدت‌‌ها کم‌کاری می‌تواند علاقه‌مندان او را هم تشویق به تماشای فیلم کند.

اما این همه دستاوردهای اکران بعد از جشنواره نیست چون فیلم مجید مجیدی هم بالاخره« در میان ابرها» درخشیده و با آغاز رسمی اکرانش از هفته آینده امیدهای بسیاری برای اقبال عمومی دارد. مجیدی که فیلم را در هندوستان ساخته امیدوار است فیلمش آنقدر خوب بدرخشد که در فهرست فیلم‌های اکران نوروزی هم برای خودش جایی دست و پا کند و با پایان سال با سینماها خداحافظی نکند..

‌جز اینها، البته بد نیست بدانید که در این روزهای جشنواره یک اتفاق جالب هم در فهرست پر‌فروش‌های سال به وقوع پیوسته است. ماجرا از این قرار است که بعد از حدود 9ماه، بالاخره رتبه سوم پرفروش‌ترین فیلم سال که در اختیار کمدی پیمان قاسم‌خانی با «خوب، بد، جلف» بود جایش را به «آینه بغل» منوچهر هادی داد و خودش یک پله سقوط کرد. آینه بغل تا‌کنون حدود 5/17 میلیارد تومان فروش داشته و خوب، بد، جلف با کمتر از 5/16میلیارد تومان از مجموعه 3 فیلم پرفروش سال تا‌کنون خط خورده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید