• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 9 مرداد 1398
کد مطلب : 69674
+
-

خروج مرغ از چهارمحال و بختیاری ممنوع شد

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: با تصمیم کارگروه تنظیم بازار به منظور تعادل‌بخشی به عرضه و تقاضا در بازار، خروج مرغ از استان ممنوع شد.

«حسین صالحی» در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: خروج مرغ زنده و یا گوشت مرغ آماده طبخ از این استان به خاطر تاثیرگذاری مستقیم بر افزایش قیمت گوشت سفید و در راستای تعادل‌بخشی به بازار ممنوع است و با همکاری نیروی انتظامی با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

وی با بیان این‌که در دو هفته اخیر قیمت مرغ در استان در نوسان بوده است، گفت: خروج بی‌رویه مرغ زنده از این استان سبب بالا رفتن قیمت این ماده پروتئینی پرمصرف شده است. 
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری از نظارت مستمر و روزانه بر کشتارگاه‌ها و مرغداری‌های استان خبر داد و گفت: با ابلاغ کتبی این اداره، حمل‌و‌نقل و عرضه گوشت مرغ بدون نظارت و مجوز ماموران دامپزشکی در استان جلوگیری می‌شود.معاون سلامت اداره‌ کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری همچنین به نظارت بر کشتار دام خارج از شبکه نظارت دامپزشکی در استان اشاره کرد و افزود: در این استان کشتار و فروش گوشت خام خارج از شبکه توزیع دامپزشکی در تفرجگاه‌ها و مراکز تفریحی و توریستی ممنوع است و با افراد خاطی برخورد قانونی می‌شود.

وی استقرار گروه‌های بازرسی و نظارت شبکه دامپزشکی در همه تفرجگاه‌های پرتردد استان از ابتدای تابستان را یادآور شد و افزود: ماموران به صورت شبانه‌روزی در خدمت مسافران و گردشگران در کنترل گوشت خام مصرفی هستند که امسال افزون بر ۴۰عامل توزیع گوشت قرمز متخلف در شهرستان بن و اردل اعمال قانون شدند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید