• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 9 مرداد 1398
کد مطلب : 69668
+
-

بهره‌مندی کودکان عشایر گلستان از برنامه‌های کانون پرورش فکری

میز خبر
بهره‌مندی کودکان عشایر گلستان از برنامه‌های کانون پرورش فکری

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان بیان کرد: این کانون برای کودکان عشایر استان برنامه‌های فرهنگی، هنری و آموزشی ویژه‌ای اجرا می‌کند.به گزارش ایرنا «محبوبه رجب نسب» در نشست با مدیر کل امور عشایری گلستان گفت: این برنامه‌ها در راستای امضای تفاهم‌نامه مشترک بین این 2 اداره کل و با هدف بهره‌مندی کودکان و نوجوانان عشایر استان از برنامه‌های فرهنگی، هنری و آموزشی کانون اجرا می‌شوند.

وی افزود: برپایی نمایشگاه کتاب و مسابقات کتابخوانی، قصه‌گویی، کاردستی، بازی‌های بومی محلی و اجرای تئاتر از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای کودکان و نوجوانان عشایر بومی و کوچنده گلستان است که مطابق جدول زمان‌بندی شده اجرا خواهند شد.

رجب نسب اضافه کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان پیش از این نیز با امضای تفاهم‌نامه همکاری با برخی دستگاه‌های اجرایی استان از جمله دادگستری، کمیته امداد امام خمینی(ره)، فنی و حرفه‌ای و قرارگاه پیشرفت و آبادانی، اقدام به اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و آموزشی برای جامعه هدف در این نهادها کرده است.وی تصریح کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان در راستای شرح وظایف و فعالیت‌های فرهنگی، هنری و آموزشی خود، آمادگی لازم برای امضای تفاهم‌نامه با دیگر ادارات و نهادها را دارد. فعلا ادارات کل بهزیستی، پدافند غیرعامل و تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در نوبت امضای این تفاهم‌نامه هستند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان گفت: استان برای نخستین بار میزبان مرحله منطقه‌ای بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کشور است که آبان امسال قرار شده با حضور ۶ استان شامل تهران، البرز، مازندران، گیلان، سمنان و خراسان شمالی برگزار شود.

مدیر کل امور عشایری گلستان نیز در این نشست با قدردانی از مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برای اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و آموزشی ویژه کودکان و نوجوانان عشایر بیان کرد: تعدادی از برنامه‌های پیش‌بینی شده توسط کانون برای عشایر بومی ترکمن و تعدادی نیز هنگام حضور عشایر کوچنده از استان‌های خراسان شمالی، رضوی و سمنان در منطقه (۱۵ آبان تا ۱۵ اردیبهشت) اجرا می‌شوند.

«رضا علیپوری» افزود: جامعه عشایری همچون 
2 جامعه روستایی و شهری به برنامه‌های مختلف در حوزه‌های فرهنگی، هنری و آموزشی نیاز دارد. وی اضافه کرد: اداره کل امور عشایری گلستان حدود ۱۰ روز پیش در مکاتبه با ۶۶ اداره و نهاد دولتی و انقلابی، خواستار ارائه گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات آنها برای جامعه عشایری استان شد. تاکنون فقط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام آمادگی کرده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید