• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 9 مرداد 1398
کد مطلب : 69651
+
-

اعتبار ملی برای مرمت جاده‌های مینودشت

فرماندار مینودشت گفت: از محل اعتبارات ملی 2 میلیارد تومان برای مرمت جاده کوهستانی «ساسنگ» مینودشت تخصیص یافته و نیاز است مدیران مرتبط شهرستانی این اعتبار را از استان مطالبه کنند.به گزارش فارس «سیدرضا طباطبایی» در جلسه شورای اداری اظهار کرد: با توجه به وقوع سیل و رانش زمین برخی راه‌های مواصلاتی شهرستان هنوز دچار مشکل هستند و باید این راه‌ها تا قبل از فصل سرما مرمت شوند.

وی با اشاره به تخصیص بودجه ملی برای مرمت جاده‌های کوهستانی شهرستان افزود: باید بازسازی و تعمیر واحدهای مسکونی به‌ویژه در روستاهای کوهستانی به صورت جدی در دستور کار قرار بگیرد. تسهیلات و زمین مورد نیاز تهیه و تامین شده و نیاز به عزم جدی از طرف مسئولان و دهیاری‌ها داریم.طباطبایی ادامه داد: باید تاسیسات زیرساختی مانند آب و برق که هنگام سیل و رانش زمین خسارت به آنها وارد شده تا آغاز فصل سرما تعمیر شود. 


ضرورت ساماندهی تنگه «چهل‌چای»

این مسئول با تاکید بر ساماندهی تنگه «چهل‌چای» گفت: این ساماندهی جزو برنامه‌های دادستان سابق و فعلی شهرستان است. باید شهرداری، آب منطقه‌ای و منابع طبیعی نظارت کامل بر آن داشته باشند، جلوگیری از تجاوز به حریم، حاشیه رودخانه‌ها و ساخت و ساز غیر مجاز در دستور کار جدی باشد.وی با اشاره به سالگرد نخستین اقامه نمازجمعه در کشور بیان کرد: نماز جمعه مرکز بصیرت‌افزایی امت اسلامی و مرکز دعوت مردم به تقوا، ایمان و اسلام است. 


رسیدگی به واحدهای مسکونی خسارت‌دیده

 رئیس بنیاد مسکن مینودشت هم گفت: ‌هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در مینودشت به علت سیل و رانش زمین دچار خسارت شد.«علی رشیدیان» افزود: از این تعداد، ۶۰۰ واحد احداثی و ۴۰۰ واحد تعمیری است. تاکنون یک میلیارد و ۶00 میلیون تومان تسهیلات و کمک بلاعوض برای واحدهای تعمیری و احداثی معرفی شده به بانک پرداخت شده است.

رئیس بنیاد مسکن مینودشت بیان کرد: 10 روستای این شهرستان دچار رانش زمین شده‌اند و به واحدهای مسکونی حدود 250 خانوار خسارت وارد شده است. از این تعداد 104 خانوار مربوط به روستای قلعه‌قافه بالا هستند.وی ادامه داد: تاکنون 130 قطعه زمین برای این خانوارها تهیه شده و 30 خانوار نیز خود به صورت خودمالکی زمین تهیه کرده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید