• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 9 مرداد 1398
کد مطلب : 69593
+
-

احداث پلاژهای گردشگری در حاشیه دریاچه ارومیه

معاون امور اقتصادی استاندار: از علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری دریاچه ارومیه، استقبال می‌کنیم

در استان
احداث پلاژهای گردشگری در حاشیه دریاچه ارومیه

دریاچه ارومیه که امسال حال‌وروز بهتری پیدا کرده هر روز هزاران گردشگر را میزبانی می‌کند و قرار بود به سرعت پلاژهای مناسبی برای استفاده تابستانی گردشگران مهیا کند، اما هنوز اتفاق خاصی در این باره نیفتاده است. 

به گزارش تسنیم، از اواخر اسفند سال گذشته این بارش‌ها شروع ‌شده و حتی در فروردین‌ماه امسال نیز به برف نیز تبدیل شد و با این‌که ضرر زیادی برای باغ‌ها و درختان داشت جانی دوباره به دریاچه ارومیه بخشید. این اتفاقات سبب شد با رسیدن تعطیلات بهاری و تابستانی مردم از همه جای کشور برای دیدن این دریاچه و استفاده از ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن به ارومیه سفر کنند و در این شهر اقامت داشته باشند. 

با این حال، شرط لذت بردن از این ظرفیت و استفاده از آن، داشتن حداقل امکانات رفاهی و تفریحی است که باید در این منطقه وجود داشته باشد، اما با وجود جان گرفتن این دریاچه و وعده‌های مکرر مسئولان برای احداث برخی وسایل تفریحی و رفاهی در کنار دریاچه هنوز چیزی که مورداستفاده باشد مشاهده نشده است و همچنان مردم بومی و مسافران از این اوضاع ناراضی هستند.


همچنان در انتظار امکانات تفریحی

استاندار آذربایجان غربی می‌گوید: با توجه به احیای دریاچه ارومیه باید از این ظرفیت برای رونق و گسترش گردشگری استان استفاده کرد.«محمدمهدی شهریاری» با بیان این‌که با ساماندهی‌های انجام‌شده ساخت پلاژهای مناسب محیط برای شنای ویژه آقایان و بانوان در دریاچه مد‌نظر است، می‌افزاید: با برپایی پلاژهای شنا زمینه خوبی برای شناساندن استان و جذب گردشگران فراهم می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی هم اظهار می‌کند: دریاچه ارومیه امسال بر اثر بارندگی‌های مناسب و اقدامات ستاد احیای دریاچه ارومیه از وضعیت خوبی برخوردار شده و پیش‌بینی می‌شود گردشگران زیادی برای دیدن دریاچه ارومیه به آذربایجان غربی سفر کنند.

«رضا حسینی» با بیان این‌که دریاچه ارومیه امروز فرصتی بی‌نظیر در زمینه افزایش درآمد برای جوامع محلی است می‌افزاید: باید با برنامه‌ریزی صحیح و اصولی، زمینه استفاده بهینه از این ظرفیت خدادادی را فراهم کرد و بر این اساس ایجاد امکانات و تأسیسات رفاهی در سواحل و اطراف دریاچه ارومیه، اصلاح و بهسازی مسیر میان‌گذر و مسیرهای دسترسی می‌تواند گردشگران زیادی را به استان و شهرستان ارومیه سوق دهد و درآمدزایی و ثروت منطقه‌ای برای استان داشته باشد.حسینی بر ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در این زمینه تأکید و عنوان می‌کند: از سرمایه‌گذارانی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری دریاچه ارومیه هستند استقبال می‌شود.


ایجاد امکانات رفاهی در ساحل دریاچه ارومیه 

البته مدیر کل حفاظت محیط‌ زیست آذربایجان غربی از احداث امکانات رفاهی در حاشیه دریاچه خبر می‌دهد و می‌گوید: چند شرکت درخواست داده‌اند که سرویس بهداشتی و حمام در اطراف دریاچه برای مردم تعبیه کنند و هماهنگ شده که این شرکت‌ها از سازه‌های غیرثابت فایبرگلاس که قابلیت حمل نیز داشته باشند استفاده کنند. مهران نظری» می‌افزاید: به منظور رفاه مردم به صورت محدود مجوز داده می‌شود و مدت‌زمان آن نیز محدود است.

این خبر را به اشتراک بگذارید