• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 9 مرداد 1398
کد مطلب : 69604
+
-

انتقال دستفروشان تبریز از هفته آینده

شهردار تبریز: ۳ میدان برای انتقال دستفروشان  در شهر تبریز  آماده شده است

در شهر
انتقال دستفروشان تبریز از هفته آینده

با در نظر گرفتن 3 میدان در شهر تبریز، دستفروشان از هفته آینده به این نقاط انتقال داده می‌شوند.  به گزارش شهریار، شهردار تبریز با بیان این مطلب اظهار کرد: فضای موجود شهرداری برای اجرای طرح استقرار دستفروشان کافی نیست. ۵۰ محل طی چند روز گذشته شناسایی شدند که تعداد زیادی از آنها معارض داشتند یا از نظر ترافیک و برخی معضلات منطقه دارای اشکالاتی بودند. 

«ایرج شهین‌باهر» ادامه داد: بازار میوه و تره‌بار قبلی در سبزه‌میدان و بازار خودرو را به مایان برده‌ایم تا این فضا برای استقرار دستفروشان مهیا شود. همچنین فضای بیمارستان خیریه را به بازارچه میوه و تره‌بار تبدیل کرده‌ایم. وی گفت: بازارچه انقلاب در شهرک ارم آماده واگذاری است و واگذاری بازارچه شقایق در توانیر نیز انجام شده است. همچنین، راه‌اندازی بازارچه شهرک امام‌(ره) را پیگیر هستیم، اما مشکل تملک داریم. اگر می‌خواهیم برای سال ۹۹ این اتفاق به صورت کامل رخ دهد، باید اعتبار مشخصی برای این موضوع داشته باشیم و مشخص شود که چه مقدار فضا نیاز داریم و البته ضروری است این فضاها تملک شوند.

این مدیر شهری بیان کرد: در ارتباط با این مکان‌ها موقعیت، دسترسی و ترافیک بسیار مهم است و نباید معضلات اجتماعی و ترافیک در مناطق مورد نظر ایجاد شود. وی درباره ساماندهی بازارچه گجیل گفت: منطقه گجیل یک فضای قدیمی است و شهرداری تبریز پس از ۱۰ سال و با هزینه‌ای بالغ بر ۹ میلیارد تومان میدان قدیمی آن را تملک و به میدان جدید تبدیل کرده است. دستفروشان به این محل انتقال یافته‌اند.


ساماندهی وظیفه شهرداری نیست

شهین‌باهر درباره ساماندهی دستفروشان نیز اظهار کرد: در این ارتباط جلسات مختلفی را طی روزهای گذشته برگزار و مباحث مختلفی را مطرح کرده‌ایم. طبق قانون، شهرداری موظف به جمع‌آوری دستفروشان است و در این راستا، با هماهنگی‌هایی که با دستگاه‌های دیگر انجام می‌دهیم، سعی می‌کنیم دستفروشان را از محل‌های مورد نظر جمع کنیم. ساماندهی دستفروشان جزو وظایف شهرداری نیست، با این حال تلاش می‌کنیم این کار را انجام دهیم.

وی تاکید کرد: اخیرا تعداد دستفروشان زیاد شده است و اکثر آنها نیز صبح از خارج شهر تبریز می‌آیند و تا عصر بساط دارند. این موضوعی است که شهرداری اگر بخواهد آن را ساماندهی کند، امکانپذیر نیست. اما چیزی که برای آن برنامه‌ریزی کرده‌ایم، شناسایی و مشخص کردن تعداد این عزیزان است. بر این اساس، در مجموع ۱۱ میدان را شناسایی کرده‌ایم و تاکنون آماده‌سازی 3 میدان انجام شده است. ثبت‌نام دستفروشان نیز صورت گرفته است، اما هنوز تعداد کمی ثبت‌نام کرده‌اند چون تعدادی از دستفروشان جایی را می‌خواهند که خودشان دوست دارند بساط کنند. 

شهردار تبریز گفت: برای برنامه‌ریزی‌های انجام شده، فضاهای لازم ایجاد شده است و از هفته آینده تلاش می‌کنیم دستفروشان را به این محل‌ها انتقال دهیم و در این وضعیت اقتصادی به این عزیزان کمک کنیم. ثبت‌نام دستفروشان به نوبت انجام شده است تا در منطقه‌ای که می‌خواهند به آنها فضا بدهیم. در ادامه سعی می‌کنیم تعداد این میادین را به ۱۰ عدد افزایش دهیم تا دستفروشان در آنجا مستقر شوند.

وی افزود: در خصوص تعیین میادینی که برای استقرار دستفروشان در نظر گرفته شده‌اند، مباحثی همچون ترافیک، تسهیل دسترسی مشتریان و نزدیک بودن به بافت‌های مسکونی مدنظر قرار دارد. البته نزدیک بودن آنها به بافت‌های مسکونی این مشکل را دارد که اهالی محل اجازه برپایی بازارچه را برای دستفروشان نمی‌دهند. این موضوع بین اهالی و دستفروشان مشکل ایجاد می‌کند که در پی حل آن هستیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید