• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 9 مرداد 1398
کد مطلب : 69519
+
-

مصرف سالانه ۹۷ میلیون مترمکعب آب در صنعت زنجان

از ابتدای شکل‌گیری شرکت آب منطقه‌ای زنجان در سال ۷۲، سالانه بیش از ۹۷ میلیون مترمکعب آب از 2۱۸۰ حلقه چاه مجوزدار در بخش صنعت استان زنجان مصرف می‌شود. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان در گفت‌و‌گو با ایرنا با بیان جزئیات صدور مجوز در بخش صنعت که شامل خدمات، فضای سبز، صنایع وابسته و صنعت است به تشریح وضعیت مصرف آب در بخش صنعت پرداخت و گفت: این میزان آب تا پایان سال ۹۷ در اختیار صنعت استان گذاشته شده است.

یوسف رضاپور خاطرنشان کرد: براساس سیاست‌های کلی اصلاح الگوی مصرف کشور (ابلاغی مقام معظم رهبری)، قانون توزیع عادلانه آب، قوانین بودجه سنواتی و برنامه‌های پنجم و ششم توسعه کشور و نصب کنتورهای هوشمند آب تکلیف شده است. این کنتورها از قابلیت شارژ حقابه از طریق کارت شارژ و یا از طریق سیم‌کارت برخوردارند حتی قابلیت قطع و برداشت در صورت اتمام حقابه را دارند و به خوبی توانایی کنترل بهره‌برداری و مدیریت آن را در اختیار شرکت آب منطقه‌ای قرار داده است.

وی با اشاره به سیاست دولت برای کم کردن سهم کشاورزی از منابع آبی و افزودن آن به بخش صنعت افزود: هم‌اکنون در استان زنجان برای تامین آب شرب و صنعت مشکلی وجود ندارد و به شرط استعلام از آب منطقه‌ای و جانمایی درست صنعت در مناطق پرآب استان، برای تامین آب صنعت همکاری‌های لازم انجام می‌شود. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان همچنین در مورد افزایش سهم صنعت از مصرف آب توضیح داد: سهم صنعت از مصرف آب در استان زنجان 5/3 درصد گزارش شده است که در برنامه بلندمدت وزارت نیرو این میزان به دو برابر خواهد رسید.

رضاپور در مورد استقرار صنایع در استان زنجان یادآور شد: شهرستان‌های ماهنشان و طارم به لحاظ تامین آب، مناسب‌ترین مکان برای استقرار واحدهای صنعتی‌اند. وی با اشاره به ارزان بودن قیمت آبی که در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد، آخرین راه‌حل مصرف بهینه را افزایش قیمت آب اعلام کرد و گفت: تلاش می‌کنیم با فرهنگ‌سازی و مشارکت مردم، مصرف بهینه آب در میان مردم نهادینه شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید