• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 9 مرداد 1398
کد مطلب : 69513
+
-

بهسازی جاده خرم‌آباد 0 پلدختر تا شهریور

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان: پروژه بهسازی و اجرای روکش آسفالت این محور درصورت ابلاغ اعتبار مورد نیاز طی مدت یادشده به اتمام می‌رسد

بهسازی جاده خرم‌آباد 0 پلدختر تا شهریور

مدیرکل راهداری و حمل ‌و ‌نقل جاده‌ای لرستان گفت: پروژه بهسازی و اجرای روکش آسفالت محور خرم‌آباد - پلدختر در صورت ابلاغ اعتبار و مبادله موافقت‌نامه توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تا ۲ ماه آینده به اتمام می‌رسد.

به گزارش ایرنا، «عباس شرفی» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خسارات سیل دوازدهم فروردین امسال در بخش نگهداری راه و ابنیه فنی بی‌سابقه بود تا جایی که میزان خسارات بیش از 1۱۳۰ میلیارد تومان برآورد شد. وی ادامه داد: در حال حاضر، با گذشت بیش از ۱۲۰ روز از سیل ویرانگر اخیر، نیروهای راهداری و حمل ‌و‌ نقل جاده‌ای لرستان همچنان مشغول بازسازی راه‌های تخریب‌شده از جمله محور مهم خرم‌آباد - پلدختر هستند.

شرفی گفت: در چند نقطه از مسیر (تنگ‌تیر، چم‌حیدر، تنگ بابابهرام، گاوزرده و افرینه) نیاز مبرم به احداث دیوار حائل وجود دارد. با توجه به تاخیر در ابلاغ اعتبارات، ممکن است پروژه در موعد مقرر به پایان نرسد و این نگرانی وجود دارد که در سیلاب‌های پاییز و زمستان پیش رو مسیرهای بازسازی‌شده دوباره تخریب و مسدود شوند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و‌ نقل جاده‌ای لرستان با اشاره به موفقیت راهداری در نصب پل‌های فلزی بیان کرد: راهداری لرستان در اقدامی جهادی تاکنون موفق شده است ۹ پل فلزی بزرگ را در چم‌شهران، چم‌مهر، زیودار، کلات زیودار، حیات‌الغیب، شاهیوند، دوآب ویسیان، طاق عباسعلی و بیشه نصب کند و به بهره‌برداری برساند که یک رکورد محسوب می‌شود. وی افزود: همچنین پل‌های کیان‌آباد و برگلان‌سوخته در پلدختر و سه‌سوک در آبسرده الیگودرز در حال ساخت هستند و عملیات بهسازی پل‌های چم‌دیوان، دلبر و برکه در حد فاصل ویسیان به چگنی در حال انجام است.

این خبر را به اشتراک بگذارید