• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 9 مرداد 1398
کد مطلب : 69501
+
-

تامین تجهیزات انفرادی با کیفیت برای محیط‌بانان کشور

فرمانده یگان حفاظت محیط‌‌ زیست کشور گفت: به زودی تجهیزات انفرادی با کیفیت تحویل محیط‌بانان خواهد شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط‌‌ زیست استان زنجان، جمشید محبت‌خانی در مراسم تقدیر از محیط‌بانان اظهار کرد: محیط‌بانی شغل بسیار سخت و طاقت‌فرسایی است و همه کسانی که لباس مقدس محیط‌بانی را به تن دارند عاشقانه و با آگاهی این شغل را انتخاب کرده‌اند. 

وی با بیان این‌که تلاش می‌کنیم در تقویم رسمی کشور ولادت امام رضا (ع) به‌عنوان روز محیط‌بان درج شود، افزود: محیط‌بانان امانتداران نسل‌های آینده هستند و باید همگان در حفاظت از محیط‌‌ زیست محیط‌بانان را یاری کنند. فرمانده یگان حفاظت محیط‌‌ زیست کشور توضیح داد: موضوع محیط زیستی موضوع فرامرزی است و امروز شاهد این هستیم که برخی از آلودگی‌های زیست‌محیطی سوغات کشورهای دیگر است و تبعات ناشی از آن گریبانگیر ماست. 

محبت‌خانی با بیان این‌که نباید به بهانه توسعه محیط‌‌ زیست را تخریب کرد، گفت: ‌ محیط‌زیست در معرض تهدید جدی است و باید به موضوع محیط‌‌ زیست به صورت ویژه توجه کرد. در این زمینه آموزش نقش اساسی دارد و محیط‌بانان باید در آموزش محیط‌‌ زیست بیش از گذشته فعال باشند. 

وی تصریح کرد: محیط‌بانان معلمان فرهنگی سازمان حفاظت محیط‌‌ زیست هستند و در تلاش هستیم در سال ۱۳۹۸ حضور محیط‌بانان آموزش‌دیده در مدارس هم از لحاظ کمیت و هم از لحاظ کیفیت افزایش پیدا کند تا در آینده با آموزش‌های لازم ۸۰ میلیون محیط‌بان در کشور داشته باشیم.

 فرمانده یگان حفاظت محیط‌‌ زیست کشور ادامه داد: امروز بحران آب در کشور ما جدی است وبرخی از استان‌ها درگیر این موضوع هستند که علاوه بر کمیت در کیفیت آب نیز کشور با مشکلاتی مواجه است و فقط مشارکت همگانی می‌تواند در بهبود وضعیت موجود مؤثر باشد. 
محبت‌خانی با بیان این‌که در تلاش هستیم تجهیزاتی که به محیط‌بانان تحویل می‌شود دارای کیفیت مناسب باشند، افزود: به زودی تجهیزات انفرادی با کیفیت بهتر از گذشته تحویل محیط‌بانان می‌شود. 

وی گفت: برای رفع مشکلات محیط‌بانان با پیگیری‌های بسیار همه محیط‌بانان از اول تیر سال جاری تحت پوشش بیمه جامع محیط‌بانان قرار می‌گیرند و درخواست ما از ادارات حفاظت محیط‌‌ زیست استان‌ها ارسال سریع و صحیح اطلاعات محیط‌بانان برای انجام امورات مربوط به بیمه است. 

این مقام مسئول با بیان این‌که به زودی ۳۰۰ محیط‌بان به تعداد محیط‌بانان اضافه خواهد شد، بیان کرد: این محیط‌بانان پس از طی آموزش‌های تخصصی به استان‌ها اعزام و مشغول فعالیت خواهند شد و به مدت ۱۰ سال متوالی سالی ۳۰۰ محیط‌بان به جمع محیط‌بانان کشور اضافه خواهد شد و علاوه بر این در هر ماه ۱۲ سرباز از نیروی انتظامی برای خدمت در حوزه محیط‌بانی معرفی می‌شوند. 

محبت‌خانی گفت: چالش دیگر حوزه محیط‌بانی در زمینه تجهیزات خودرویی و موتوری است که موجودی ما پاسخگوی نیازها نیست و با تلاش‌های صورت‌گرفته به‌زودی تعدادی خودرو و موتورسیکلت به استان‌ها تحویل خواهد شد. در پایان این مراسم از ۴۹ نفر محیط‌بان استان زنجان به همراه ۴ نفر از پرسنل نیروی انتظامی با اهدای لوح تقدیر و هدایایی قدردانی شد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید