• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 7 مرداد 1398
کد مطلب : 69098
+
-

ایلام؛ میزبان 5 میلیون زائر اربعین

استاندار ایلام گفت: استان ایلام امسال مهیای پذیرایی از 5 میلیون زائر در ایام اربعین خواهد بود. به گزارش ایسنا «قاسم‌ سلیمانی دشتکی» در دومین نشست ستاد اربعین استان اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی افزایش تعداد زوار، باید حماسه‌ای جدید در خدمت‌رسانی به زائران اربعین خلق کنیم.

وی ادامه داد: سال گذشته تردد خودروها از مرز مهران، کاپوتاژ خودروها و مشکلات ارز و ترافیک شدید پایانه برکت از مهم‌ترین مسائل در زمینه تردد زوار در استان بودند که امسال تلاش داریم مشکلات سال گذشته برطرف شود.

این مقام مسئول بیان کرد: امسال، با توجه به آزاد شدن ویزا و پیش‌بینی افزایش جمعیت، باید اقدامات بهتری انجام دهیم. امسال تردد خودرو از مرز نخواهیم داشت و کاپوتاژ خودرو هم وجود ندارد. وی افزود: تراکم جمعیت خصوصا در پایانه برکت در سال جاری قابل پیش‌بینی است که به ساماندهی و برنامه‌ریزی مناسب نیاز دارد.

سلیمانی از استان‌های معین خواست که در مشارکت‌های مردمی و پذیرایی از زوار با قدرت بیشتری حضور داشته باشند و در تامین زیرساخت‌ها نیز نقش خود را به خوبی ایفا کنند. وی در خصوص چگونگی برپایی موکب‌ها در شهر مهران گفت: باید بررسی‌ها و کارشناسی‌هایی در حوزه‌های مختلف صورت بگیرد و تصمیم‌های لازم گرفته شود. سال گذشته - به دلایل امنیتی، ترافیکی و اقتصادی - با برپایی موکب در شهر مهران مخالفت کردیم.

استاندار ایلام ادامه داد: در زمینه ارز هم با توجه به ثبت‌نام در سامانه‌ سما، ارز همراه در نظر گرفته می‌شود و در این مورد مشکلی نخواهیم داشت. سلیمانی ‌دشتکی بر آماده‌سازی تونل دوم جاده مهران برای ایام اربعین تاکید کرد و گفت: این تونل باید هرچه زودتر تکمیل شود تا در صورت بالا بودن حجم ترافیک و شرایط اضطرار بتوان از آن استفاده کرد. استاندار ایلام افزود: با تمهیداتی که اندیشیده و با کار بزرگ و اساسی که انجام شده است، اربعین امسال گره ترافیکی نخواهیم داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید