• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
دو شنبه 7 مرداد 1398
کد مطلب : 69078
+
-

5 شهر خوزستان در لیست نامزدهای شهر ملی صنایع‌ دستی

معاون صنایع‌ دستی مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان با اشاره به دفاع نمایندگان این اداره‎ کل از 5 شهر خوزستان در سومین نشست شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع ‌دستی، از امتیاز بالای این شهرها برای معرفی شدن به عنوان شهر ملی صنایع‌ دستی خبر داد.

به گزارش ایسنا «شکرالله قاسمی» اظهار کرد: در نشست شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع‌ دستی، نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی شهرهای اهواز، شوشتر، دزفول، هویزه و شادگان را به ترتیب در بخش‎های مینای صبی، احرامی، کپو، بوریا و حصیر به عنوان نامزدهای عنوان شهر ملی صنایع ‌دستی در رشته‎های خود معرفی کردند.

وی افزود: در این نشست از این 5 رشته و شهرستان‎های مربوط به آنها دفاع کردیم و با دفاع خوبی که از سوی مجموعه ما انجام شد، بسیار امیدواریم که این ‎شهرها رأی لازم را کسب کنند و به عنوان شهر ملی در حوزه صنایع‌ دستی معرفی شوند.

قاسمی گفت: طی این جلسه گزارش مطالعاتی را که از ماه‎ها قبل در خصوص رشته - ‎شهرهای نامزدشده تهیه کرده بویم، ارائه دادیم. این گزارش اصالت قوم مندایی، شهر اهواز، تعداد و چگونگی فعالیت کارگاه‎های صنایع ‌دستی استان، آثار تاریخی، جاذبه‎های گردشگری، تعداد هتل‎ها، تعداد مهمان‎سراها، تعداد آثار ثبت ملی شده و سایر مواردی را که در کسب رأی تاثیرگذار هستند، شامل می‎شد. معاون صنایع‌ دستی مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان ادامه داد: همچنین نمونه‎هایی از تولیدات این رشته‎ها را ارائه کردیم و درخصوص بازار فروش آنها توضیحاتی دادیم.

وی با بیان این‎که در این نشست یک‌روزه پرونده 17 استان به‌ منظور ثبت ملی شهرها و روستاهای صنایع ‌دستی از سوی مدیران و کارشناسان معاونت صنایع ‌دستی مورد بررسی قرار گرفت، گفت: در میان استان‎های حاضر در نشست، خوزستان تنها استانی بود که با 5 رشته‎ - شهر نامزد شده بود و بیشتر استان‎ها حداکثر با 2 رشته‎ - شهر نامزد شده بودند.قاسمی با اشاره به این‎که نتایج آرای شورا به زودی اعلام خواهد شد، تاکید کرد: امیدواریم شهرهای نامزد شده استان به عنوان شهر ملی صنایع‌ دستی در رشته‎های خود معرفی شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید