• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 7 مرداد 1398
کد مطلب : 69087
+
-

آب به ۱۵ روستای شادگان می‌رسد

اهالی ۱۴ روستای بخش خنافره شادگان چند ماه است که با مشکل جدی کمبود آب آشامیدنی مواجه هستند. به گزارش ایرنا، فرسودگی شبکه آب‌رسانی و خسارت وارد شده به زیرساخت‌های شبکه آب‌رسانی در شادگان بر اثر سیل فروردین امسال باعث کمبود و قطع مکرر آب در برخی روستاهای این شهرستان شده و در فصل داغ تابستان، مشکلات متعددی را برای اهالی این روستاها ایجاد کرده است.

حالا معاون عمرانی استاندار خوزستان از آغاز اجرای طرح آب‌رسانی به ۱۵ روستای بخش خنافره و جفار شهرستان شادگان خبر داده است. «فاضل عبیات» در آیین کلنگ‌زنی احداث تاسیسات آب‌رسانی گرگر شادگان گفت: با احداث این تاسیسات آب‌رسانی با ظرفیت روزانه ۱۲ هزار متر مکعب، آب مورد نیاز ۱۵ روستای بخش خنافره و جفار شادگان تامین می‌شود.

وی افزود: با بهره‌برداری از این طرح ۶ هزار خانوار ساکن در مناطق روستایی شهرستان شادگان از آب آشامیدنی سالم برخوردار خواهند شد و مشکل آب‌رسانی در تعدادی از روستاهای شادگان برطرف می‌شود. عبیات مدت اجرای این طرح را ۱۰ ماه با اعتبار ۶۵ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در راستای اجرای این طرح تاسیسات ایستگاه آب‌رسانی گرگر بازسازی شده ضمن این‌که مخزن ذخیره آب و سامانه هوا زنی آن نیز نصب می‌شود. این مسئول با اشاره به مشکل آب‌رسانی در شادگان ادامه داد: این شهرستان در تولید و توزیع آب با مشکل جدی مواجه است که در سال جاری این مشکلات با اتصال آب غدیر به شبکه آب‌رسانی شادگان برطرف می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید