• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 6 مرداد 1398
کد مطلب : 68940
+
-

کاهش آتش‌سوزی در جنگل‌های مریوان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان از کاهش ۴۷ درصدی آمار وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع این شهرستان در 4 ماه گذشته از سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد. به گزارش ایرنا «شاهرخ محمودی» اظهار کرد: از نظر مساحت آتش‌سوزی‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۹۶ درصدی مواجه بودیم. این آمار بیانگر نهادینه شدن فرهنگ حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی بین مردم است. 

وی به دلایل وقوع آتش‌سوزی هم اشاره کرد و افزود: آتش‌سوزی توسط دامداران، آتش‌سوزی ناشی از اختلافات قومی، سهل‌انگاری افراد در تفرجگاه‌ها و آتش زدن سرشاخه‌های درختان میوه توسط باغداران از مهم‌ترین عوامل آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع این شهرستان است.

محمودی یادآور شد: گاهی شاهد آتش‌سوزی‌های گسترده در جنگل‌ها و مراتع هستیم که خسارت جبران‌ناپذیری به پوشش جنگلی و مرتعی و حیات وحش وارد می‌کند و باعث از بین رفتن خاک می‌شود.  وی یادآور شد: همکاری و همیاری دلسوزانه طبیعت‌دوستان، انجمن‌های مردم‌نهاد، اعضای شوراهای اسلامی، دهیاران و اهالی روستاها با نیروهای اطفای حریق اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان، سهم بسزایی در کاهش خسارت ناشی از آتش‌سوزی‌ها داشته که شایسته تقدیر است. از مجموع ۱۹۳ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان مریوان ۹۷ هزار هکتار آن را جنگل و ۹۶ هزار هکتار مراتع را تشکیل می‌دهد.‌

این خبر را به اشتراک بگذارید