• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 6 مرداد 1398
کد مطلب : 68935
+
-

6 هزار انشعاب آب در مناطق زلزله‌زده باید جمع‌آوری شود

آب
6 هزار انشعاب آب در مناطق زلزله‌زده باید جمع‌آوری شود

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه با بیان این‌که 6 هزار انشعاب کانکس‌های مناطق زلزله‌زده استان باید جمع‌آوری شود، گفت: تاکنون 10 میلیارد تومان هزینه آب رایگان مناطق زلزله شده است. به گزارش ایسنا «رضا داوودی» با اشاره به مصوبه ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان مبنی بر قطع خدمات رایگان آب و برق کانکس‌های مناطق زلزله‌زده از 20 خرداد با هدف جمع‌آوری این کانکس‌ها اظهار کرد: این 6 هزار انشعاب مربوط به کانکس‌های منازل تعمیری است که کار تعمیرات آنها انجام شده و کانکس‌های تخریبی و مستاجران در اولویت بعدی هستند.

به گفته معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه، طی این مدت انشعاب حدود 800 کانکس سرپل ذهاب قطع شده و شایان ذکر است که مردم در برابر جمع‌آوری انشعاب آب مقاومت می‌کنند. داوودی با بیان این‌که دیگر امکان تامین آب رایگان برای مناطق زلزله‌زده وجود ندارد، تاکید کرد: در این 20 ماه که آب رایگان در اختیار مناطق زلزله‌زده بود، حدود 10 میلیارد تومان هزینه متحمل شدیم. 

وی از هزینه‌ای هم که در ابتدای ایام وقوع زلزله در نقاط شهری صرف شد، یاد کرد و افزود: به دلیل تخریب و بازسازی‌ها بسیاری از خطوط و انشعابات آسیب دید و برای خرید کنتور و لوازم انشعاب هم نیازمند 10 میلیارد تومان اعتبار هستیم.
این مسئول معتقد است با مجموع این هزینه‌ها دیگر امکان ارائه آب رایگان به شهرهای زلزله‌زده وجود ندارد.  معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از پیامدهای رایگان بودن آب در مناطق زلزله‌زده هم یاد کرد که مهم‌ترین آن عدم مدیریت مصرف آب است و گفت: در این مدت بیش از 20 درصد افزایش مصرف آب در شهرهای زلزله‌زده نسبت به شرایط عادی داشتیم که در برخی فصول از 20 درصد هم بسیار فراتر می‌رفت. داووی اضافه کرد: در برخی موارد از آب شرب برای ساخت‌و‌سازها استفاده می‌شد که مصرف را بیشتر می‌کرد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید