• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 6 مرداد 1398
کد مطلب : 68939
+
-

بدهی میلیاردی شهرداری‌ها

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کردستان گفت: شهرداری‌های کردستان ۵۰ میلیارد تومان حقوق معوق کارکنان خود را دارند که می‌طلبد نگاه ویژه‌ای در این زمینه به استان کردستان شود. 
به گزارش ایسنا «جمشید اسدی» در نشست مشترک شهرداران، دهیاران و اعضای شورای شهر و روستای کردستان با «مهدی جمالی‌نژاد» معاون عمرانی وزیر کشور که در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد، اظهار کرد: طی ۱۰ ماه اخیر 2 بار میزبان معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بوده‌ایم که این امر نشان‌دهنده دغدغه ایشان برای حل مسائل و مشکلات استان کردستان دارد. 

وی افزود: یکی از مسائلی که در سفر قبلی آقای جمالی‌نژاد در یکم آذرماه سال گذشته مطرح شد، موضوع تبصره ۲ ماده 39 سوخت بود که متاسفانه از سرفصل اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها حذف شده بود. با تلاش و پیگیری ایشان دوباره امسال این سرفصل برقرار شد.  

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کردستان با بیان این‌که در زمینه تسهیلات دریافتی نیز اقدامات خوبی انجام شده است، عنوان کرد: بازپرداخت این تسهیلات در 6 ماه برای شهرداری‌های استان کردستان امکان‌پذیر نیست و لازم است این زمان به یک سال یا به زمان بهره‌برداری از طرح موکول شود. 

وی همچنین به کمبود ماشین‌آلات حمل زباله و آتش‌نشانی در شهرداری‌های استان اشاره و تصریح کرد: در سال گذشته شهرداری‌های ما موفق به دریافت این ماشین‌آلات نشدند. امیدواریم این مساله در سال جاری محقق شود.  نماینده شهرداران و دهیاران مناطق مختلف استان در ادامه این نشست به بیان مسائل و مشکلات حوزه کاری خود پرداختند؛ مسکوت ماندن تبدیل وضعیت نیروهای مدت معین به پیمانی، نبود بیمه و نداشتن امنیت شغلی دهیاران، مشکل در پرداخت حقوق معوق کارکنان شهرداری، عدم وجود درآمدهای پایدار در شهرداری، به‌روز نبودن قوانین شهرداری، بدهکاری و کمبود بودجه دهیاری‌ها از جمله مسائلمطرح شده بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید