• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 6 مرداد 1398
کد مطلب : 68853
+
-

باغ پرندگان قم تا پایان امسال تکمیل می‌شود

مدیر پروژه پارک هزار هکتاری شهر قم با تأکید بر این‌که مراحل مختلف اجرای پروژه باغ پرندگان در حال اجرا و تکمیل است گفت: امیدواریم پایان امسال شاهد افتتاح این باغ باشیم.

به گزارش مهر، «سید مهدی هاشمی» با اشاره به سیاست‌های کلان مجموعه شهرداری قم در مورد افزایش سرانه فضای سبز شهر قم افزود: در همین زمینه ساخت باغ پرندگان به عنوان یک پروژه خاص تفریحی گردشگری در دستور کار شهرداری قم قرار گرفت. وی با بیان این‌که این پروژه در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار ساخته خواهد شد بیان کرد: موقعیت این پروژه به عنوان بخشی از پارک هزار هکتاری شهر قم، در مجاورت بلوار شهید آوینی و بوستان کوثر قرار گرفته است. مدیر پروژه پارک هزار هکتاری قم با بیان این‌که فاز نخست این پروژه به اتمام رسیده است اضافه کرد: امیدواریم تا پایان امسال فاز دوم باغ پرندگان به اتمام برسد و از سال ۹۹ در اختیار شهروندان و زائران شهر کریمه اهل بیت(س) قرار گیرد. 

وی با اشاره به بخش‌های مختلف باغ پرندگان قم اظهار کرد: ۱۱ قفس کوچک پرنده در این باغ ۱۲ هکتاری پیش‌بینی شده و یک قفس ۲ هزار مترمربعی در قالب گلخانه گیاهان و پرندگان گرمسیری نیز در آن طراحی شده است. هاشمی ادامه داد: یک قفس بیش از ۱۲ هزار مترمربعی نیز در این باغ طراحی شده که پیمانکار آن در مرحله انتخاب است تا عملیات اجرایی آن به زودی آغاز شود. وی با تأکید بر این‌که مراحل مختلف اجرای پروژه اعم از قفس‌ها، برکه اصلی، کافی‌شاپ، رستوران و معابر و امکانات باغ پرندگان در حال اجرا و تکمیل است گفت: امیدواریم پایان امسال شاهد افتتاح این پروژه باشیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید