• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
سه شنبه 24 بهمن 1396
کد مطلب : 6842
+
-

سیدعلی خمینی: روحانیون تجمل‌گرا روحانیت و دین خدا را بدنام می‌کنند

سیدعلی خمینی: روحانیون تجمل‌گرا روحانیت و دین خدا را بدنام می‌کنند

نوه امام خمینی(ره) با تأکید بر اینکه روحانیونی که سراغ تجمل می‌روند علاوه بر دین خدا، همه اقشار روحانیت را بدنام می‌کنند، گفت: روحانی‌ای که به‌دنبال دنیا برود هم دنیا و هم آخرت خود را پس می‌زند. لذا از ما و مردم خواسته شده است که سراغ روحانی یا عالمی بروید که از رغبت دنیا پاک باشد. به گزارش جماران، سیدعلی خمینی در همایش «روحانیت و انقلاب» گفت: شکی نداریم که نسبت به پیش از انقلاب وظیفه روحانیت بسیار گسترده‌تر شده و باری که بر عهده ما به‌عنوان کسانی که در سیر روحانیت هستیم گذاشته شده بسیار سنگین‌تر از قبل انقلاب است؛ به‌طوری که واقعا تحمل این بار بسیار دشوار است.

وی گفت: تفاوت انقلابیون و حزب‌اللهی‌ها و طرفداران نظام جمهوری اسلامی با ضد‌انقلاب‌ها در چه چیزی است؟ اگر فرض کنیم هیچ‌گونه مشکلی در جمهوری اسلامی نداریم و اگر کوتاهی نهادهای مختلف‌ را به نفع جمهوری اسلامی نگوییم، قطعا کار درستی نیست. امام هم فرموده بودند که اگر من هم پایم را کج گذاشتم، فریاد بزنید اما تفاوت ما با ضد‌انقلاب‌ها در عداوت و نصیحت است. ضد‌انقلاب‌ها از انحرافات ما خوشحال هستند. اگر کسی فریاد می‌زند و انحرافات را بزرگ می‌کند قطعا خوشحال است که جمهوری اسلامی دچار مشکل شده اما انقلابی‌های ما نقد می‌کنند و فریاد می‌زنند، دلگیری و ناراحتی‌های خود را بیان می‌کنند اما اگر قلبشان را نگاه کنید از انحرافات ناراحت هستند و خون دل می‌خورند. اگر مشکلی باشد ما به‌عنوان کسانی که خودمان را طرفدار نظریه امام می‌دانیم باید جامعه را از عداوت به سمت نصیحت هدایت کنیم. سید علی خمینی در ادامه گفت: زمانی که انقلاب شکل گرفت این مقدار مردم به روحانیت گرایش

پیدا کردند از این باب بود که روحانیون خودشان را خادم مردم می‌دانستند و از منیت حرف نمی‌زدند و به‌ خودشان نمی‌خواندند. وی افزود: مردم امام را که نگاه می‌کردند در سراسر وجود امام خودبینی نمی‌دیدند و امام واقعا خودش را نگاه نمی‌کرد و کسانی که یک عمر با امام زندگی می‌کردند، کاملا این موضوع را دریافته بودند.

 نوه بنیانگذار کبیر انقلاب در ادامه سخنانش با توصیه به ساده زیستی روحانیون گفت: بدترین مورد برای روحانیت این است که طالب دنیا شود.  او افزود: یکی از ناراحتی‌هایی که برای ساخت موزه امام دارند این است که امام وسایل شخصی ندارد تا بتوانند از آن استفاده کنند؛ جز چند عبا و دمپایی که متعلق به امام است. وقتی سراسر زندگی امام را قبل از انقلاب و بعد از انقلاب مشاهده کنید، بالاخره بعد از انقلاب امام و رهبر شدند و باید تفاوتی با قبل داشته باشد. زمانی که حکومت را به‌دست گرفت نسبت به خوراک و خرید منزل هم هیچ رغبتی به دنیا نداشت و کاملا هم مراقب بود که زیاده‌روی نشود و در 80سالگی هم خرج منزلشان به‌دست خودشان بود.

نوه امام خمینی(ره) اظهار داشت: کسانی که در جمهوری اسلامی مسئولیتی را می‌پذیرند باید بیش از افراد دیگر نسبت به رفت‌وآمد و زندگی‌شان مراقب داشته باشند و این بار سنگینی است که اول پیامبر اسلام(ص) روی دوش ما گذاشته است که مراقب باشیم. اگر مسئولیتی گرفته می‌شود باید دقت شود طرفش پیامبر(ص) است و در آخرت باید اول به پیامبر(ص) پاسخ داده شود. وی در پایان گفت: وظیفه همه افراد خصوصا از قشر روحانیت که تولی جایی را دارند این است که مثل مردم عادی زندگی کنند و ما باید توجه کنیم که لباس روحانیت بر تن کرده‌ایم و با بقیه افراد فرق داریم.

این خبر را به اشتراک بگذارید