• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 3 مرداد 1398
کد مطلب : 68351
+
-

حسادت، انگیزه دزد آشنای طلافروشی

حسادت، انگیزه دزد آشنای طلافروشی

سارق یکی از طلافروشی‌های پایتخت کسی نبود جز جوانی آشنا که مدعی است به‌خاطر حسادت به صاحب طلافروشی دست به سرقت از مغازه او زده است.
به گزارش همشهری، این سرقت بامداد سه‌شنبه رخ داد و مأموران پلیس پایتخت موفق شدند در کمتر از 12ساعت سارق را شناسایی و دستگیر کنند. ماجرا از این قرار بود که صبح سه‌شنبه وقتی صاحب یک طلافروشی در جنت‌آباد راهی مغازه‌اش شد با صحنه عجیبی روبه‌رو شد. در مغازه باز بود و به‌نظر می‌رسید دزدان به طلافروشی دستبرد زده‌اند. مرد طلافروش به سرعت وارد مغازه شد و فهمید که حدود 1.5کیلو طلا از ویترین مغازه‌اش سرقت شده است. این در حالی بود که برق مغازه قطع بود و سیستم دزدگیر از کار افتاده و دستگاه ضبط تصاویر دوربین مداربسته نیز سرقت شده بود. مرد طلافروش همان لحظه با پلیس تماس گرفت و تیمی از مأموران کلانتری138 جنت‌آباد برای بررسی ماجرا راهی محل سرقت شدند.

دزد آشنا
بررسی‌های اولیه از این حکایت داشت که سارق ابتدا سیم برق طلافروشی را قطع کرده و همین باعث از کارافتادن سیستم ضد‌سرقت شده است. سپس گوشه ویترین مغازه را تخریب کرده و با شکستن قسمتی از آن توانسته دستش را از ویترین عبور داده و در مغازه را باز کند. سپس وارد آنجا شده و طلاهای پشت ویترین را سرقت کرده و گریخته است.
همه این اتفاقات در حالی رخ داده بود که به اعتقاد ماموران، سارق از قبل اطلاعات کاملی نسبت به طلافروشی داشته است. او می‌دانست که طلافروشی سیستم برق ذخیره ندارد و با قطع شدن سیم برق شهری، سیستم ضد‌سرقت از کار می‌افتد. همچنین خبر داشت که صاحب مغازه شب‌ها ویترین را خالی نمی‌کند و از طرفی می‌دانست که درصورت شکستن شیشه ویترین و عبور دادن دستش از آن، به‌راحتی می‌تواند در مغازه را باز کند و وارد آنجا شود. بنابراین فرضیه اینکه سرقت از سوی فردی آشنا رخ داده مدنظر قرار گرفت و بررسی‌ها برای شناسایی او ادامه یافت.

حسادت عجیب
ماموران برای یافتن ردی از سارق به تحقیق از همسایه‌ها پرداختند و فیلم‌های ضبط شده در دوربین‌های مداربسته مغازه‌های اطراف را بررسی کردند و در نهایت موفق شدند سارق را شناسایی کنند. او کسی نبود جز یکی از نزدیکان مرد طلافروش. به این ترتیب دستور بازداشت وی صادر شد و تیمی از مأموران راهی مخفیگاه وی در کرج شدند و توانستند او را کمتر از 12ساعت پس از سرقت دستگیر کنند. در بازرسی مخفیگاه او تمامی طلاهای مسروقه به همراه دستگاه ضبط تصاویر دوربین مداربسته کشف شد و متهم در بازجویی‌ها به سرقت از طلافروشی اعتراف کرد. او گفت: مدت‌ها بود که به وضعیت مالی و زندگی صاحب طلافروشی حسادت می‌کردم. او مورد احترام همه بود و این در حالی بود که من بیکار بودم و همین باعث شده بود حسادتم نسبت به وی بیشتر شود. برای همین تصمیم گرفتم به او ضربه بزنم و چون اطلاعات کاملی از کارش و شرایط طلافروشی داشتم، حوالی بامداد سه‌شنبه و قبل از روشن شدن هوا راهی مغازه‌اش شدم و از آنجا سرقت کردم.
سرهنگ سعید لشینی، رئیس‌کلانتری جنت‌آباد با بیان این خبر گفت: بسیاری از طلافروشی‌ها از سیستم مرکز هشدار الکترونیک (مها) که به مرکز پلیس وصل است استفاده می‌کنند و این سیستم به‌راحتی می‌تواند از وقوع سرقت از طلافروشی‌ها جلوگیری کند اما درصورت نداشتن برق، سیستم غیرفعال می‌شود و به همین دلیل حتما واحد صنفی باید به برق اضطراری مجهز باشد تا درصورت از کار افتادن برق و ورود سارقان به مغازه، مأموران کلانتری‌ها در جریان موضوع قرار بگیرند.
وی تصریح کرد: به طلافروشان نیز توصیه می‌شود نکات ایمنی مربوط به صنف خود ، علی الخصوص جمع‌آوری طلاهای داخل ویترین و انتقال آنها به گاوصندوق امن در طول مدت تعطیلی مغازه را جدی بگیرند تا از خطرات احتمالی دیگر در امان بمانند.

این خبر را به اشتراک بگذارید