• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 3 مرداد 1398
کد مطلب : 68334
+
-

رکورد مصرف برق شکست این‌بار بدون خاموشی

وزارت نیرو اخطار داد: پرمصرف‌ها بی‌احتیاطی کنند، خاموشی جدی است

مصرف برق در روزهای گرم و داغ تابستان امسال رکورد تاریخ مصرف در ایران را زد و از 57هزار و 681مگاوات گذشت. البته وزارت نیرو می‌گوید: این رشد میزان مصرف بدون خاموشی برنامه‌ریزی شده رخ داده و در عین حال هشدار داده که احتمال بروز خاموشی درصورت بی‌احتیاطی مشترکان پرمصرف جدی است.
به گزارش همشهری، مصطفی رجبی‌روشن، سخنگوی صنعت برق گفت: تدابیر ویژه مدیریت مصرف برق در همه سطوح مصرفی در استمرار تامین برق، بدون اعمال هیچ‌گونه خاموشی در فصل گرم امسال، کارساز بوده است. او در عین حال افزود: قطعی‌های پراکنده که بعضا در تهران و برخی از نقاط کشور شاهدیم به‌دلیل مصرف بالا و افزایش بار شبکه است که روی شبکه‌های توزیع و فوق توزیع تأثیر گذاشته و به خاموشی‌های پراکنده منجر می‌شود. به گفته سخنگوی صنعت برق، اگرچه شرایط سخت مصرف برق را تا حدودی پشت سر گذاشته‌ایم اما مشترکان همواره باید مدیریت مصرف برق را جدی بگیرند.
رجبی‌مشهدی توضیح داد: بعد از افزایش تعرفه برق پرمصرف‌ها از اول خرداد، پرمصرف‌ها مصرف برق خود را کاهش داده‌اند. او گفت: اگر چنانچه مشترکان مدیریت مصرف برق را جدی نگیرند احتمال خاموشی هست. او افزود: 10درصد مشترکان که 3میلیون مشترک را شامل می‌شود پرمصرف هستند و بیش از الگوی تعیین شده یعنی 300کیلووات ساعت در ماه، برق مصرف می‌کنند. رجبی‌مشهدی ادامه داد: با جریمه مشترکان پرمصرف و اعمال تعرفه 16درصدی روند نشان می‌دهد مشترکان پرمصرف در مصرف برق صرفه‌جویی کرده و میزان مصرف برق خود را کاهش داده‌اند.

   احتمال خاموشی وجود دارد

وزارت نیرو در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: براساس گزارش پهنه‌بندی مصرف برق دیروز مصرف برق کلانشهر شیراز در وضعیت هشدار قرار گرفت و 5استان و ۲ کلانشهر در وضعیت زرد مصرف قرار دارند. طبق اعلام توانیر، مصرف برق در استان‌های مرکزی، لرستان، اردبیل و آذربایجان شرقی و غربی و همچنین کلانشهرهای مشهد و تبریز در محدوده زرد قرار گرفته و کاهش5درصدی مصرف برق مشترکان این مناطق را الزامی ساخته است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید