• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 2 مرداد 1398
کد مطلب : 68216
+
-

کافه مجلس

کافه مجلس
کافه مجلس


 ظریف به کمیسیون امنیت می‌رود
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از حضور وزیر خارجه در جلسه یکشنبه هفته آینده (6 مرداد) این کمیسیون خبر داد. حسین نقوی‌حسینی افزود: هفته آینده میزبان آقای ظریف برای بررسی آخرین تحولات حوزه دیپلماسی و ارائه گزارشی از سفرشان به نیویورک خواهیم بود. همچنین آخرین وضعیت نفتکش توقیف‌شده ایران در جبل‌الطارق توسط دولت انگلیس و توقیف نفتکش انگلیسی توسط سپاه در این نشست بررسی خواهد شد.
 
 شکایت از «فلاحت‌پیشه» به‌دلیل اظهارات مغایر با سیاست نظام
سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان در توضیح جلسه دیروز این هیأت در جمع خبرنگاران از طرح شکایت علیه حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خبر داد و گفت: در شکایت مطرح شده است که وی با وجود مستندات شورای‌عالی امنیت ملی اظهارنظرهایی مربوط به ایران و آمریکا کرده است که مغایر با سیاست نظام مبنی بر عدم‌مذاکره بین ایران و آمریکا بوده است. محمدجواد جمالی ادامه داد: شماره مصوبات و تاریخ آن را هم برای ما فرستاده‌اند که مدعی‌اند آقای فلاحت‌پیشه در زمان ریاست کمیسیون امنیت ملی پیشنهاد میز مشترک بین ایران و آمریکا در قطر و عراق را داده است که آمریکا از این موضوع تبلیغ و سوءتعبیر کرده مبنی بر اینکه فشارها به جمهوری اسلامی مؤثر واقع شده و ایران پیشنهاد مذاکره را پذیرفته است. البته در این‌باره آقای فلاحت‌پیشه گفته که موضوع بحثش مذاکره نبوده و منظورش کاهش تنش بوده است.(ایسنا)

 دولت گزارش عملکرد بدهد
محمدرضا صباغیان، یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در تذکری شفاهی در جلسه علنی دیروز مجلس بیان کرد: براساس مصوبه مجلس و اصلاح آیین‌نامه داخلی امسال براساس مواد 235، 236، 237 و 238آیین‌نامه، رئیس‌جمهور و وزرا موظف هستند برای نخستین‌بار گزارش عملکردی به مجلس ارائه دهند. وی ادامه داد: آقای ربیعی اعلام کرده که دولت با این اقدام مخالف است و این کار را انجام نمی‌دهد. هیأت‌رئیسه مجلس باید موضع‌گیری مناسبی داشته باشند و باید در مردادماه گزارش ارائه شود.

مطهری: اگر لازم باشد با معتدل‌ها ائتلاف می‌‌کنیم
علی مطهری، نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس در پاسخ به سؤالی درباره ایده تحریم انتخابات از سوی برخی اصلاح‌طلبان، گفت: به هر حال این روش درستی نیست. به گزارش فارس، وی افزود: ما باید از امکانات موجود حتما استفاده کنیم و کنار کشیدن به ضرر خودشان و کشور است. مطهری همچنین تصریح کرد: اصلاح‌طلبان باید به‌طور فعال در انتخابات شرکت کنند و حتی با معتدل‌ها ائتلاف کنند تا کرسی‌های بیشتری را در مجلس آینده به‌دست آورند. وی خاطرنشان کرد: ما باید سعی کنیم کسانی را هم که اراده محکمی برای شرکت در انتخابات ندارند تشویق کنیم تا در انتخابات شرکت کنند.

تذکر به ظریف درباره زکزاکی
سیدناصر موسوی لارگانی، نماینده فلاورجان در تذکر به رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ضرورت تلاش دیپلماتیک جهت نجات فوری عالم بزرگ شیخ زکزاکی از چنگال دولت نیجریه را خواستار شد.(خانه ملت)

  انتقاد از سکوت کشورهای اسلامی نسبت به اقدامات صهیونیستی  
حسین امیر عبداللهیان، دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین سکوت معنی‌دار برخی از کشورهای عربی و اسلامی در قبال تجاوزات و طرح های توسعه طلبانه رژیم اشغالگر صهیونیستی در بیت المقدس، قبله اول مسلمین و محل معراج پیامبر اکرم (ص) را خجالت‌آور و آن را عامل مهمی در گستاخ شدن این رژیم توصیف کرد .(توییتر)

  نماینده مجلس: خانه به دوشم!
عبدالحمید خدری، نماینده مردم بوشهر درباره وضعیت مسکنش گفت: در تهران خانه به دوش هستم، اما در گناوه خانه مسکونی دارم. او ادامه داد: من از مجلس 250 میلیون تومان پول رهن گرفتم که بعد از چهار سال باید آن را به امور مالی مجلس برگردانم. اما برخی از نمایندگان اجاره مسکن دریافت می‌کنند که 4 تا 5 میلیون تومان است. مجلس به کسانی که پول رهن گرفته‌اند کمک‌اجاره نمی‌دهد.(اعتماد آنلاین)

این خبر را به اشتراک بگذارید